Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Isolation

Startat av o0ger, 21 April 2020 kl. 16:19

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Långa händelselösa veckor utan sällskap kan göra att man vill prova nya former av vänskap...

Isolation by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Detta bygge är inspirerat av verk av konstnären Ian Mqcue. Men framförallt av en bild jag såg av ett modellbygge från en mässa i Australien. Upphovsman okänd:

Jag byggde en bas med vatten och en våg också. Men jag gillade min "photoshoppade" version bättre. Jag bifogar några "behind the scenes"-bilder som en bonus.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Bra klossat men saknar en klossbygd "bas" som du blivit mer nöjd med än den "photoshoppade" bilden.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 22 April 2020 kl. 20:18
Bra klossat men saknar en klossbygd "bas" som du blivit mer nöjd med än den "photoshoppade" bilden.  :)
Tack! Ja, den saknar jag också! ;D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Citat från: o0ger skrivet 22 April 2020 kl. 20:52
Bygg en 😁
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 23 April 2020 kl. 12:29
Citat från: o0ger skrivet 22 April 2020 kl. 20:52
Bygg en 😁
Det kommer nog inte hända. Jag försökte två gånger men blev inte nöjd. Nu har jag fotat och laddat upp bilden. Då är MOCen i stort sett död för min del. Nu går jag vidare till en av mina många WIPs som ligger och skräpar.

o0ger

Men, jag förstår din poäng Swestar. Både du och DrDoddo bygger fina baser till era MOC, och det lyfter alltid bygget lite. Det är något jag måste bli bättre på.

swestar

Citat från: o0ger skrivet 23 April 2020 kl. 14:26
Men, jag förstår din poäng Swestar. Både du och DrDoddo bygger fina baser till era MOC, och det lyfter alltid bygget lite. Det är något jag måste bli bättre på.
Med dina skills skulle du kunna lyfta redan fantastiska byggen ett snäpp till. Förstår dig när det gäller detta bygge, har man fotat det så är det klart. Ville bara pusha dig lite. Sen passar det inte alltid med en bas, men det är en annan fråga.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram