Författare Ämne: Frustration över nya Power function systemet (technic hub/Control+ systemet)  (läst 2948 gånger)

Utloggad andreaseldh

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Andreas Eldh
  • Antal inlägg: 5 996
SV: Frustration över Powered UP och officiella appar
« Svar #15 skrivet: 30 september 2020 kl. 11:02 »
  • Jag vill inte byta system utan håller mig fortfarande till Power Functions men många av delarna är slut på webbshoppen. Är Power Functions på väg att läggas ned?
  • Om denna tråd i huvudsak handlar om Powered UP är titeln vilseledande. Får jag föreslå "Frustration över Powered UP och officiella appar" istället?

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 1 863
SV: Frustration över Powered UP och officiella appar
« Svar #16 skrivet: 30 september 2020 kl. 15:18 »
  • Jag vill inte byta system utan håller mig fortfarande till Power Functions men många av delarna är slut på webbshoppen. Är Power Functions på väg att läggas ned?
  • Om denna tråd i huvudsak handlar om Powered UP är titeln vilseledande. Får jag föreslå "Frustration över Powered UP och officiella appar" istället?

1. Ja Power functions är så vitt jag förstått det slutproducerat, man har det man har på lager. Sbrick kommer förmodligen fortsätta tillverka motorer för det. (och om det tryter rejält så har jag ett fint lager med nya motorer på hyllan, har tömt lego store i MOS ett par gånger.

2. Eftersom Lego själva sa att detta är nya power functions systemet innan man släppte det så uppfattar jag det inte som vilseledande.   Appen tillhör ju en del av systemet idag. något du är tvungen att ha för att kunna nyttja det och inte ett tillval som tex Sbrick.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Regionsansvarig Hufvudstaden
  • Antal inlägg: 2 511
    • Bricks by Stfn @ Flickr
Idag noterade jag att servo-motorn stod som slutsåld på hemsidan tillsammans med 5 andra produkter. Nu börjar det väl snart vara det officiella slutet således.

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2021
  • *
Idag noterade jag att servo-motorn stod som slutsåld på hemsidan tillsammans med 5 andra produkter. Nu börjar det väl snart vara det officiella slutet således.

Japp.  Jag har dock köpt på mig så jag har nån skokartong av varje motortyp som jag sitter och ruvar på :P   inte riktigt lika många servo motorer för dom är fan inte gratis.

En annan bra sak är att det nötande tjatandet som vi flera har utsatt lego för verkar ju vara på väg att ge frukt med ett gränssnitt mer likt Sbrick.  Men jag kommer inte hoppa hej förens vi är över bäcken.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2021
  • *
3 hubbar och  4 XL motorer  och 4L motorer senare och samma problem kvarstår.

Motorerna går i ca 3 sek sen stannar.   

Detta i flera appar .  Både Powered Up,  Sbrick och Brick controller apparna. 

Känner mig rätt bitter just nu .
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 8 906
Går de tre sek även om det är obelastat?
Förstår att det är irriterande, hur svårt ska det vara, kanske någon inbyggd belastningavkännare som är paj!

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2021
  • *
Förstår att det är irriterande, hur svårt ska det vara, kanske någon inbyggd belastningavkännare som är paj!

Japp, spelar ingen roll om dom är belastade. Eller vilken port dom kopplas i
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Utloggad Stigge72

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 6 429
    • Min Flickr

Japp, spelar ingen roll om dom är belastade. Eller vilken port dom kopplas i
Jag har inget modernare än Power Functions när det gäller lego och motorer, men kan en del om programmering generellt.
Hur ser "scratch-koden" ut?
Jag är inte expert på scratch (eller TLG:s variant), och vet inte om det finns, men det du vill ha är väl typ att när du drar reglaget till ändläge A "starta motor X åt håll A", och när du drar reglaget till mitten ska "stanna motor X" köras?
Det låter dumt, men standard kanske är "kör motor X i 'typ 3 sekunder'", vilket i så fall borde kunna gå att komma runt på något sätt.

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2021
  • *
den 11e mars fick jag svar från Lego att man hade skickat mitt problem vidare till deras tekniska avdelning som håller på med Powered up och Technic hub.

Har fortfarande inte hört nått Och med tanke på att det är 3e gången jag påpekar detta problemet för deras kundtjänst och vill nå en lösning utan svar tillbaka så lutar det ju bara åt mer inköp av Sbricks och i förlängningen komma på en lösning på motoralternativ.

Jag har 2 stora MOCs som står just nu döda pga detta.  rätt frustrerande.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Utloggad Boathill

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Michael Jansson
  • Antal inlägg: 655
Power functions FTW! :)