-INSTÄLLT- Klossfestivalen 10-13 april 2020 Fyrishov Uppsala - Anmäl er här!

Startat av klossbutiken.se, 16 februari 2020 kl. 20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Anmält mig som deltagare i alla fall! (utställningsobjekt kommer snart)
Kul grej att vara del av Klossfestivalen på turné! 

klossbutiken.se

Hej kära vänner!

Med tanke på den rådande situationen med virusspridningen och Regeringens numera tuffare åtgärd om förbud för sammankomster över 500 personer, så kommer vi avvakta något för att se utvecklingen. Ingen tid är öppet kommunicerad hur länge förbudet ska gälla. Mest troligt blir Uppsala framflyttat och vi har två alternativa datum klara som då ligger i maj månad.

Vidare ligger Klossfestivalen i Örebro 3-5 juli kvar tills vidare.

Och sedan kommer Klossfestivalen till Göteborg under slutet på juli/början av augusti. Men mer info kring det kommer framöver.

Jag är mycket ledsen å Swebricks/OZPs vägnar att Hässleholm ställs in. Supertråkigt!
Men jag vill samtidigt sträcka ut en hand till alla er som vill ställa ut publikt att ni är varmt välkomna till Klossfestivalens event i år. Och skulle föreningen Swebrick vilja få till ett sk Årligt event i år, så kan vi hjälpa till att få det ordnat då vi har plats och resurser att lösa detta. Antingen i Uppsala, Örebro eller Göteborg. Det är bara att ni hör av er så hjälper vi till.

Tills vi hörs igen så får ni ha det fantastiskt! Och tvätta händerna ;)


Fredrik
Klossfestivalen
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

Stork

Göteborg!?!  :D

Strålande nyheter i bistra tider!
Brick After Brick: Back on Bricklink!

stej123


klossbutiken.se

Citat från: stej123 skrivet 12 mars 2020 kl. 17:31
Vilka är dom alternativa datumen i Maj?

15-17 maj är nu inbokat prel. i Uppsala Dom styrande i Sverige är som sagt förvirrade över vad dom ska besluta imorgon och vad dom har beslutat och vilka konsekvenser det får. Så vi har lite släpande 10-13 april kvar ett par dagar till - och så har vi annars 15-17 maj som alternativ.

Jag hör av mig i tråden så snart jag vet mer.

Örebro kvarstår 3-5 juli. Och Göteborg är 31 juli till 2 augusti - också fredag till söndag.
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

Hedling

Göteborg 31-juli och 1 augusti spelar Rammstein på Ullevi, så räkna med mycket folk i stan.
Vi ska på konserten så vi kan inte ställa ut tyvärr. Dyker upp som besökare istället. :)

klossbutiken.se

#21
Citat från: klossbutiken.se skrivet 12 mars 2020 kl. 17:42
Citat från: stej123 skrivet 12 mars 2020 kl. 17:31
Vilka är dom alternativa datumen i Maj?

15-17 maj är nu inbokat prel. i Uppsala Dom styrande i Sverige är som sagt förvirrade över vad dom ska besluta imorgon och vad dom har beslutat och vilka konsekvenser det får. Så vi har lite släpande 10-13 april kvar ett par dagar till - och så har vi annars 15-17 maj som alternativ.

Jag hör av mig i tråden så snart jag vet mer.

Örebro kvarstår 3-5 juli. Och Göteborg är 31 juli till 2 augusti - också fredag till söndag.

Hej alla fina!

Då Regeringen inte riktigt har koll på läget  ;) så har vi valt att flytta fram Uppsala igen.

Följande datum är nu aktuella för Klossfestivalen 2020:

Örebro 3-5 juli
Göteborg 31 juli-2 augusti
Uppsala 14-16 augusti

Så det är efter de datumen ni kan börja fundera på att delta. Vi kommer att uppdatera imorgon i sociala media osv. med ny kommunikation.

Vi återkommer också med nya anmälningsformulär osv under april.

Men i dessa tider kan allt hända iofs. Men utifrån senaste dagarnas rapportering etc. kring peaken och prel. öppningar av restriktioner så ska ovan datum gälla.


Ha en underbar vecka!

Fredrik
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: klossbutiken.se skrivet 23 mars 2020 kl. 13:51
---
Då Regeringen inte riktigt har koll på läget  ;) så har vi valt att flytta fram Uppsala igen.
---

Just denna passning hade du väl kunnat låta bli att göra här på forumet?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mortil

Newsflash.  det är ingen regering som har i dagsläget ;)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Myko

Och där stannar vi den diskussionen, okej?

/Moderator

Sirre

Tråkigt med förskjutningen för er skull, men förståeligt!

För min del innebär det iallafall att jag kanske kan vara med (är alltid bortrest under påsken), men får återkomma om det. Jag antar att det är en ny deadline för senast anmälning av utställare samt byggen då? :)

pareriksson

Citat från: klossbutiken.se skrivet 23 mars 2020 kl. 13:51
Följande datum är nu aktuella för Klossfestivalen 2020:

Örebro 3-5 juli
Göteborg 31 juli-2 augusti
Uppsala 14-16 augusti

Så det är efter de datumen ni kan börja fundera på att delta. Vi kommer att uppdatera imorgon i sociala media osv. med ny kommunikation.

Vi återkommer också med nya anmälningsformulär osv under april.

Men i dessa tider kan allt hända iofs. Men utifrån senaste dagarnas rapportering etc. kring peaken och prel. öppningar av restriktioner så ska ovan datum gälla.


Ha en underbar vecka!

Fredrik
Något nytt om detta? Gissar att kanske alla tre datum är inställda/uppskjutna?

byStfn

En månad är historiskt sett inte så länge att förbereda utställningarna så vi kan nog se ordinarie klossfestival som inställd/framskjuten men ingen blir gladare än jag om den går att hålla som vanligt..

Boathill

Går att köpa biljetter till Örebro 3-5 juli på Klossfestivalens hemsida. Hur ska man tolka det? :)

andli

Att de har ett litet event med max 50 pers åt gången?  :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.