Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Finns det något arkiv för Legos katalog-pdf:er?

Startat av janhansson, 30 augusti 2020 kl. 12:48

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Man kan ju hämta Legos senaste katalog i PDF-format från https://www.lego.com/sv-se/themes/brand-catalogue,
men det går bara att få ner den senaste därifrån. Finns det något arkiv över tidigare PDF:er? Hur länge har Lego lagt upp PDF:er av sina kataloger?
Waybackmachine på Archive.org verkar inte ha lyckats arkivera dessa :(
(Jag är ute efter att kunna utöka min samling av Legokataloger på svenska med nyare sådana utan att behöva scanna in allt själv)

CopMike


Teabox

Tror jag har ett gäng kataloger från 2010-2015 ungefär om det är något du skulle vilja ha.

janhansson

Citat från: Teabox skrivet 01 september 2020 kl. 10:07
Tror jag har ett gäng kataloger från 2010-2015 ungefär om det är något du skulle vilja ha.

:)
Alla kataloger är av intresse! Kan du skicka dem till mig på något sätt? Funkar nog inte via email eftersom katalogerna brukar vara ganska stora?

Teabox

Hittat kataloger från 2010 till 2018 :)

Har du eller någon nära dig beställt bitar i LUGBULKen? Jag kan se till att de hamnar i någons påse med bitar.

janhansson

Citat från: Teabox skrivet 01 september 2020 kl. 18:42
Hittat kataloger från 2010 till 2018 :)

Har du eller någon nära dig beställt bitar i LUGBULKen? Jag kan se till att de hamnar i någons påse med bitar.

Nu var det egentligen PDF:er som jag letade efter, men det verkar ju vara begränsad tillgång på sådana.
Jag är inte i IRL-kontakt med någon på forumet, men skulle det funka att skicka med posten? (Jag står naturligtvis för omkostnaderna isf.)

Teabox

Yeah, posten fungera för min del. Ska se om jag kan hitta något lämpligt att skicka det i och väga allt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.