Författare Ämne: [MOC] The ancient one awakens  (läst 526 gånger)

Utloggad Memmla

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 871
[MOC] The ancient one awakens
« skrivet: 15 februari, 2020 Kl:13.33 »
Min senaste MOC är en H.P. Lovecraft inspirerad scen, något nerskalad från min ursprungliga idé, men bättre att börja någonstans än att att det känns övermäktigt och att man aldrig kommer igång.

Lustigt nog var det de gula regnmössorna från Hiden side som äntligen knuffade igång mig.

Har ingen bra uppställning för foto så blir lite mobilbilder från mitt LEGO-rum  ::) ;D

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 7 400
SV: [MOC] The ancient one awakens
« Svar #1 skrivet: 15 februari, 2020 Kl:14.40 »
Häftigt!

Utloggad Clarmo

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bygger hellre än bra
  • Antal inlägg: 777
« Svar #2 skrivet: 15 februari, 2020 Kl:15.05 »
Snyggt!

Utloggad dalle

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 3 490
« Svar #3 skrivet: 15 februari, 2020 Kl:16.24 »
Juste med Lovecraft! Bra klossar också.

Utloggad mechamike

• Mikael Johansson
  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 8 194
« Svar #4 skrivet: 15 februari, 2020 Kl:17.00 »
Snyggt klossat! Jag gillar den ödesmättade kustlinjen med sitt överhäng! Fina karaktärer.

Utloggad perlin

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 16
« Svar #5 skrivet: 15 februari, 2020 Kl:20.36 »
Snyggt! Jag har själv gått i Cthulhu-tankar utifrån just Hidden Side seten. Kul att du gjorde slag i saken...

Utloggad Memmla

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #6 skrivet: 15 februari, 2020 Kl:21.14 »
Snyggt! Jag har själv gått i Cthulhu-tankar utifrån just Hidden Side seten. Kul att du gjorde slag i saken...

Tack, tanken har funnits länge men de seten lockade igång mig  ;D
Kul! Vill se mer Lovecraft mocs  :D

Utloggad ingels

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bli aldrig för vuxen
  • Antal inlägg: 215
    • ingels.se
« Svar #7 skrivet: 15 februari, 2020 Kl:23.32 »

Väldigt tjusigt klossat Memmla. Vore kul att se Cthulu's skalle och eventuellt dom tjusiga "ängla vingarna" komma upp ovanför vattenytan, det känns liksom om det håller på att koka i vattnet och att den store är på väg att kliva upp från sina drömmar. Klurar lite på vad folket på klippan gör, tillber dom eller har dom hittat någon artefakt som möjligtvis talar om vad som bor på botten av havet ?

Utloggad Memmla

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #8 skrivet: 16 februari, 2020 Kl:09.49 »

Väldigt tjusigt klossat Memmla. Vore kul att se Cthulu's skalle och eventuellt dom tjusiga "ängla vingarna" komma upp ovanför vattenytan, det känns liksom om det håller på att koka i vattnet och att den store är på väg att kliva upp från sina drömmar. Klurar lite på vad folket på klippan gör, tillber dom eller har dom hittat någon artefakt som möjligtvis talar om vad som bor på botten av havet ?

Ja, det största problemet är hur mycket större jag skulle behöva göra det, för att få det som jag vill. Kanske blir ett senare projekt.  :D

Min tanke är att de står samlade runt något form av altare, de ska väl vara en grupp ockultister kanske, boken en av karaktärerna har ska bytas ut till något mer likt Necronomicon.
Personerna utanför muren är där för att representera de som "undersöker" vad som händer och förmodligen kommer lämna hela scenariot galna.  ;D

Utloggad perlin

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 16
« Svar #9 skrivet: 17 februari, 2020 Kl:12.34 »
Kanske dags för ett CB utifrån Chuthulu? Jag skulle älska det.  :)

Utloggad Memmla

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #10 skrivet: 17 februari, 2020 Kl:14.46 »
Kanske dags för ett CB utifrån Chuthulu? Jag skulle älska det.  :)

Det var lite snack om det för några år sen, men hände inte så mycket, vi var väl inte jättemånga intresserade och jag själv kände inte att jag kunde styra upp det.

Men skulle absolut vara intressant  :D

Utloggad mechamike

• Mikael Johansson
  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 8 194
« Svar #11 skrivet: 17 februari, 2020 Kl:15.18 »
Räktrålaren från Hidden side (och just den gula sysdvästen) har även fått mig att börja snickra på något likande som du nu byggt, så vi är fler som verkar gilla temat och har tagit inspiration. Även om det kanske inte blir ett CB, så kan man kanske tänka sig att man ställer ut ev byggen i den okulta hörnan.

Jag tror att temat kanske mår bäst av enskilda scener, ett landskap typ Apoca gödslat med demoner känner jag kanske inte blir så bra, utan kanske mer då just enskilda delar som iofs kan vävas ihop med en röd tråd.  (nu går vi en del OT här i din fina MOC tråd..) 

Utloggad Memmla

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #12 skrivet: 17 februari, 2020 Kl:18.29 »
Ja, jag tror också att en "hörna" med byggen i samma tema vore coolt. Har ett par idéer till, som inte direkt är Lovecraft (och något som är) men som skulle kunna passa  ;D