[MOC] LEGO 889 i skala 2:1

Startat av byStfn, 26 Januari 2020 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Här är ett roligt projekt som stått länge ofotograferat! Jag har lite roliga planer för den här till utställningen i Hässleholm men det sparar jag tills dess :D

o0ger

Gillar!! Jag tycker du har fått till detaljerna jättebra!  :D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Tack! Det var roligt och inte alls så enkelt som jag trodde det skulle bli! :D

Emma

Bra jobbat! Kul utmaning!
Region Mitten

mechamike

?

byStfn

andli

Grymt, jag tyckte, men det där är ju 1:1 .... Det måste ju vara ett bra betyg! :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Silence101

Toppoäng på den. Mycket snygg  :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

byStfn

Citat från: andli skrivet 28 Januari 2020 kl. 17:12
Grymt, jag tyckte, men det där är ju 1:1 .... Det måste ju vara ett bra betyg! :)

Åh, det gillar jag och tar som en komplimang :D

Citat från: Silence101 skrivet 28 Januari 2020 kl. 18:14
Toppoäng på den. Mycket snygg  :)

Tack! Tar ju dock inte åt mig av designen bara uppskalningen ;)

andreaseldh

Får man komma med ett förslag? Jag tycker inte om att hjulen har en felvänd 4073 som navkapsel. Om du använder axelfäste 32064, axel 6587 och hjulen 56902 eller 13971, så kan du använda 98138 som navkapsel.

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 30 Januari 2020 kl. 10:33
Får man komma med ett förslag? Jag tycker inte om att hjulen har en felvänd 4073 som navkapsel. Om du använder axelfäste 32064, axel 6587 och hjulen 56902 eller 13971, så kan du använda 98138 som navkapsel.

Jag tackar för förslaget. Jag ogillar inte lösningen men från början var det tänkt att jag skulle ha en 18674 med en 1x1 tile på men jag orkade inte beställa sådana så gjorde en tillfällig lösning.

Mikael Sol

Först när jag såg den, tror det var på instagram, så fattade jag inte att den var i en helt annan skala, utan tänkte "Okej, han har bara byggt ett set som redan finns, vad är grejen", vilket ju är ett gott betyg på hur väl du spikade designen.

byStfn

Citat från: Mikael Sol skrivet 31 Januari 2020 kl. 08:59
Först när jag såg den, tror det var på instagram, så fattade jag inte att den var i en helt annan skala, utan tänkte "Okej, han har bara byggt ett set som redan finns, vad är grejen", vilket ju är ett gott betyg på hur väl du spikade designen.

Haha, jag riktigt hör din skepsis i rösten när du säger "vad är grejen..". Kul att skalan lurade dig men jag måste tänka på att vara tydligare när jag visar upp de där online tänker jag..