[MOC] Fåglar. (Tidigare "Inte en helikopter, och definitivt inte två.")

Startat av Stigge72, 26 Januari 2020 kl. 19:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Vid ett par event under 2018 lyckades jag komma över ett par 18929c01, och tanken har hela tiden varit att det inte ska bli helikoptrar. Nu har jag äntligen börjat laborera med dem på allvar, och tanken är att ha något vettigt att visa upp i Hässleholm.

Det är fortfarande osäkert vad det faktiskt ska bli, mer än att det inte är någon helikopter... Bilder kommer.

mortil

hade varit coolt använda dom som hytt i nån mecha robot
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

janho

Definitivt inte en helikopter. Biten fick mig tänka på det i stället... ;)

Stigge72

Det har inte blivit så mycket uppdaterat i den här tråden, men väl byggt, till slut blev det ett par fåglar.

Den första är en kakadua, efter tips från PikkuLulu. En klassisk vit papegoja som är känd för sin gula tofs på huvudet, som i vanliga fall kan fällas ut och in.

Efter kakaduan tänkte jag att en norwegian blue skulle bli ett bra komplement, men det föll på att jag skylla haft en blå 18929c01... Nästa vita fågel som dök upp i huvudet var en fiskmås, så det fick bli en sådan istället.

Planen var, såklart, att de skulle följa med till Hässleholm, men nu blev det som bekant inte så, men kanske nästa år?

o0ger

Snyggt! Du har gömt biten nästan helt men ändå dragit nytta av dess form.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!