Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Eget bygge/MOC: Soltown - Min stad med video

Startat av Mikael Sol, 21 januari 2020 kl. 20:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Jag har gjort en ny serie med videos om min ombyggnation av Soltowns hamn.

Här är de samlade!






Mikael Sol

Jag försöker svära på finska. Går sådär ...

Men huvudsaken är att Soltowns myndighet för vetenskap äntligen har ett eget laboratorium!

Kanske påminner om nåt annat hus ...


Joacim

Snygg! Ja det finns vissa likheter med Herr Skalmans hus. Det gillar jag.

Mikael Sol

Vänner av plast!

Ikea/LEGOs bygglek har tagit världen med storm, och när jag försökte beställa från hemsidan gick det inte pga slut.

Men några fick jag tag på IRL och det slog mig att locken är väldigt bra som plattor för upphöjda nivåer, så nu pågår en rejäl renovering av Soltown!


janhansson

Det ser ju ut som om Soltown skakats av en jordbävning där på slutet. Vilket jobb att få allt på plats igen, men intressant att se mer exempel på hur Ikea-lådorna kan användas :)

Mikael Sol

Citat från: janhansson skrivet 12 oktober 2020 kl. 20:31
Det ser ju ut som om Soltown skakats av en jordbävning där på slutet. Vilket jobb att få allt på plats igen, men intressant att se mer exempel på hur Ikea-lådorna kan användas :)

Ja, alltså jag drabbades nästan av lätt panik. Tror man hör det på min anding att jag blev som andfådd av det hela, men igår städade jag undan allt. Tog 4 timmar dock :)
MEN att sortera LEGO är ett way of life för AFOLs!

Mikael Sol

God jul kära vuxna fans av LEGO!

Vad passar bättre till denna högtid än ett mirakel? Äntligen har inseminationsfestivalen burit frukt, så Soltown har fått nya bäbisar!
Till dem har jag byggt ett barnhem där de får tillbringa sina första månader.


Mikael Sol

Okej, jag har rebootat Soltown, men osäker på om jag får starta en ny tråd om detta.
Här är i alla fall senaste videon där jag modet Volkswagen-bussen, set 10220 till att bli en Volkswagen-försäljare!


Mikael Sol

Jag har äntligen nåt målet med 1000 prenumeranter, och kan plötsligt tjäna pengar på att göra LEGO-videos.
Tack alla swebrickare som prenumererar!

Jag passar på att fira genom att prata lite om mina första LEGO-sets och en liten visning av hur Soltown just nu ser ut (allmänt kaos...)


byStfn

Citat från: Mikael Sol skrivet 08 februari 2021 kl. 08:19
Jag har äntligen nåt målet med 1000 prenumeranter, och kan plötsligt tjäna pengar på att göra LEGO-videos.
Tack alla swebrickare som prenumererar!

Jag passar på att fira genom att prata lite om mina första LEGO-sets och en liten visning av hur Soltown just nu ser ut (allmänt kaos...)



Grattis till tusen! Och grattis till aall kärlek du fått från Jang på sistone :P

andreaseldh

Grattis till tusen! Eftersom jag är trummis köpte jag till mig själv och tubaisten till pappa. Det var det enda gemensamma setet jag kunde hitta, 10 år är visst en stor åldersskillnad i dessa sammanhang. Beträffande flygplanet så bara måste jag länka till denna film!

https://www.swebrick.se/index.php?topic=10622.msg227729#msg227729

Mikael Sol

Oh, jag älskar den kanalen! Och blev sjukt glad när de byggde LEGO-flygplanet!

De tyska namnen på Fabuland-figurerna är för roliga!

I alla fall, idag var det så äntligen dags att länka ihop hyllplanet (som kommer ha en gata med hus) med det mindre IKEA-bordet. Det gick över förväntan. LEGO och IKEA's dimensioner verkar fungera rätt bra ihop.


Mikael Sol

Eftersom jag nyligen byggde ett dubbeldäckare-tåg och jag fick för mig att bygga ihop set 4556 från 1999, så slog det mig att det var på PLATS att modda det setet så att det får PLATS i Soltown. Ett improviserat bygge som jag hade mycket roligt med.
Utökade pizzerian, och byggde om biljettluckan, adderade en busshållplats och annat smått och GOTT.


Mikael Sol

Jag fortsätter på retrovågen i Soltown. Behövde avsluta nya vägen på hyllan på ett värdigt sätt, så då är ju en tunnel lämplig. Ville dock inte såga sönder ytterväggen, så fick fejka det hela lite ...


Mikael Sol

Jag fick Barracuda bay när jag fyllde 40 nyligen och det slog mig att det vore najs med en liten homage till vår svenska ... stolthet ... The Pirate Bay med ett område som sysslar med modern piratverksamhet!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.