Författare Ämne: Skruttstad  (läst 476 gånger)

Utloggad FredrikLarsson

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Utvecklare och LEGO-entusiast.
  • Antal inlägg: 36
Skruttstad
« skrivet: 09 januari 2020 kl. 20:38 »
När jag var liten byggde pappa en utdragbar låda med hjul under min säng. Jag hade min LEGO-stad där under. En värld med tåg, en villa, massor av fordon och missilförsvar. Ifall lillebror skickade upp sin kopia av stridsflyget jag byggt. Allt var dock inte helt frid och fröjd. Ett mjukt plastöverdrag låg över staden för att skydda mot allt damm. Riktigt gott att ligga på tyckte katten så gott som dagligen.

Sådär en tjugo år senare håller jag på med en ny stad. Lite bättre förutsättningar den här gången, men en annan liten varelse är nu involverad. Min tvååriga dotter får vara med och skapa minnen runt allt lego. Den här staden är alltså lite ett pappa-dotter-projekt. Tanken är att låta fen förändras iterativt och sakta bli lite bättre hela tiden. Allt efter ekonomiska, platsmässiga och kreativa förutsättningar.

Kan alltså komma att bli lite fler uppdateringar i denna tråd. Tar gärna emot beröm/ kreativa förslag/osv :-)

Utloggad shiftaltcmd

• Betalande medlem 2020
  • *
  • swebricktidningen
  • Antal inlägg: 3 398
SV: Skruttstad
« Svar #1 skrivet: 09 januari 2020 kl. 23:50 »
Härligt!
Bygg, ha kul, låt fantasin och berättelserna flöda.
När Lill-kusinen var på besök blev det nån blandning av Frost, My little pony och Bamse. Jag hade svårt att hänga med men kul var det.

Utloggad Odidoma

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 2 911
« Svar #2 skrivet: 10 januari 2020 kl. 04:31 »
Jag tycker det låter som ett genialt upplägg, staden kommer växa i takt med dottern och även stilen, upplägget. Om 15 år kommer det vara en stor futuristisk stad. Kör!

Utloggad Joacim

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Joacim Larsius
  • Antal inlägg: 1 091
« Svar #3 skrivet: 10 januari 2020 kl. 05:47 »
Wow, jag håller också på att bygga en stad men det finns ingen plats att ha den uppställd, men precis som du så hjälper/skäller min 16 månaders dotter också till med uppförandet, eller rättare sagt hon är ansvarig för materialtransporten från mitt legokrypin till någon annan plats...  :o :-*

Utloggad FredrikLarsson

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Utvecklare och LEGO-entusiast.
  • Antal inlägg: 36
« Svar #4 skrivet: 13 januari 2020 kl. 22:20 »
Tack för alla fina svar! Kul att höra hur ni andra har det!
Om 15 år - ja, antingen blir det någon sci-fi utopi eller ett wadteland a la LEGO movie 2 antar jag. Elysium kanske (både och) :-) något får hänga i rep från taket ovanför...

Fick en gammal lastbil av en av mina bröder, litet tillskott som passade in. Mina gamla lastbilar håller jag på att konvertera till 6-bredd. Ser så fjuttigt ut jämte alla moderna personbilar annars.
Skrutt vill hellre leka med den röda cykeln dock, eller klappa katten i Emmets hus.