Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Fältsjukhus

Startat av andreaseldh, 24 december 2019 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

För tredje året i rad skänker jag pengar till välgörenhet och ger mina släktingar ett Legopyssel som ledtråd till årets välgörenhet. I år är det ett fältsjukhus, och för er som vill vara med att klura har jag dolt namnet. Pussla ihop dessa bokstäver:

A A E E G K L N N R R R S T U Ä Ä

Skriv inte ert svar i tråden, utan skicka PM till mig istället. I mellandagarna lägger jag upp byggbeskrivningarna, facit kommer efter nyår.

andreaseldh

Först att svara rätt blev CopMike, ditt pris blir ära och berömmelse. Grattis, grattis!

andreaseldh

Några fler foton! Kryckor, gipsat ben och bandage kring huvudet är utlånade av .

• Patienten tränar kryckor, påhejad av läkaren .
  • Patienten får behandling av läkaren .
  • Kamouflage på taket.

andreaseldh

Och ytterligare en närbild på kryckträningen!

andreaseldh

Grattis Boathill till andraplatsen!

andreaseldh

Grattis Stigge72 till tredjeplatsen!

andreaseldh

Och här kommer byggbeskrivningarna, observera att det är två sjukhussängar! Kirurgvagnen är löjligt hög, så blir det när man fribygger för snabbt digitalt. Kolla några poster upp för en lista över minifigurerna, bokstäverna till skylten kommer från 852333 (Brickset).

andreaseldh

Det kanske var ovanligt lätt i år, för hur många andra organisationer finns det som har 2 Ä i namnet?

Syster Matt

Riktigt snyggt och inspirerande!

Jag har också börjat pilla lite på ett sjukhusprojekt som jag försöker hinna med när övriga i familjen somnat.
Bygger Nya Karolinska i lego. Ungefär samma kaos i mitt bygge som i verkligheten.

mortil

Snyggt.  varför missade jag detta för :P

Jag har brukat skicka med kläder och diverse saker med en kompis som jobbat mycket nere i krigsområden.

tycker det blir extra tydligt när man får bilder skickade till sig när dom får grejerna. och vad viktigt det är.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.