[MOC] Magisk tågstation - Hogsmeade Station från Harry Potter

Startat av stej123, 17 december 2019 kl. 20:39

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Provpackat lite nu inför Hässleholm och det kommer verkligen vara på håret att få med hela bygget i en resväska + handbagage. Inser att jag inte kommer rymma att få med perrongen på andra sidan (som jag inte byggt än). Återstår också att se hur helt det kommer vara när jag kommer fram...

stej123

Nästan klar nu. Ser ut att få med allt (nästan iaf).

Har börjat befolka bygget och har hunnit bygga några små scener


Prof. Dumbledore träffar sin gamle vän Newt Scamander utanför Hogsmeade station


Fred (eller George?) får vattenhästen att spruta vatten på Prof. Umbridge. George (eller Fred?) och Lee Jordan hejar på förtjust.


Hagrid möter upp förstaårseleverna på perrongen

stej123

Back to Hogwarts Day!

Hade tänkt försöka fota hela bygget nu i afton, men det gick inte som jag ville. Här kommer två bilder iaf, dagen i ära.



ColA


stej123

#19

mechamike

Riktigt snyggt. Fasaderna byggda av 1x2 plates imponerar, har du någon stödstruktur bakom? är det dubbla väggar så att säga eller bara det man ser?
?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: mechamike skrivet 13 september 2021 kl. 08:41
Riktigt snyggt. Fasaderna byggda av 1x2 plates imponerar, har du någon stödstruktur bakom? är det dubbla väggar så att säga eller bara det man ser?

Jag är rätt säker på att det är jumper 1x2 och plate 1x2 i varje "sten". Det syns en liten groove och en svag vridning i flera "stenar". En väldigt snygg teknik!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

stej123

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 13 september 2021 kl. 09:12
Citat från: mechamike skrivet 13 september 2021 kl. 08:41
Riktigt snyggt. Fasaderna byggda av 1x2 plates imponerar, har du någon stödstruktur bakom? är det dubbla väggar så att säga eller bara det man ser?

Jag är rätt säker på att det är jumper 1x2 och plate 1x2 i varje "sten". Det syns en liten groove och en svag vridning i flera "stenar". En väldigt snygg teknik!
Citat från: mechamike skrivet 13 september 2021 kl. 08:41
Riktigt snyggt. Fasaderna byggda av 1x2 plates imponerar, har du någon stödstruktur bakom? är det dubbla väggar så att säga eller bara det man ser?

Precis, det är jumper 1x2 plus plate 1x2 i varje "sten". Ingen stödstruktur invändigt.

crowwlime_

Jag brukar visa min sambo (som inte har något emot min LEGO-hobby, men inte heller eldar på den) dina HP-trådar. Hon brukar reagera med att fråga varför jag inte bygger liknande saker. Får se hur många trådar det tar innan jag får uppgraderat byggrum och utökad budget.  ::)

Fortsätt spotta ur dig fler magiskt snygga byggen är du snäll!


Emma

Jag har sett bygget irl, och det är så makalöst bra byggt!


b0D3N

Visst tsr du med det och visar om vi ska ha en minimeet i samband med Lugbulkupphämtningen. Bra provtur för att se om den överlever en längre resa.  ;)

danielbrrssn

Roligt att tidskriften Blocks uppmärksammade detta fina bygge i senaste numret.

stej123

Citat från: danielbrrssn skrivet 09 februari 2022 kl. 18:48
Roligt att tidskriften Blocks uppmärksammade detta fina bygge i senaste numret.

Kul! Var finns den att köpa?

danielbrrssn

Jag prenumerar digitalt via Pocketmags. Nr 88 är det senaste numret.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.