Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Nu längtar jag jätte mycket till premiären  :)

byStfn

Citat från: bileam skrivet 20 oktober 2020 kl. 12:03
Skönt meningsutbyte på twitter!

Många i AFOL-gruppen på FB läste isakssons kommentar som negativ. Är den det? Jag får inte igång min twitter och kan läsa eventuella svar :P

mortil

Citat från: byStfn skrivet 20 oktober 2020 kl. 23:12
Citat från: bileam skrivet 20 oktober 2020 kl. 12:03
Skönt meningsutbyte på twitter!

Många i AFOL-gruppen på FB läste isakssons kommentar som negativ. Är den det? Jag får inte igång min twitter och kan läsa eventuella svar :P

Har fortfarande ingen koll på vem denne Patrik Isaksson är..  Och jag hade iofs ingen koll på vem Stefan Holm var heller pre-swebrick.  Och den största synden i Jönköping. Jag hade ingen aning om vem Stefan Liv var trots att jag varit hemma hos han och jobbat.   (så mycket bryr jag mig om sport)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Kwagge

Citat från: byStfn skrivet 20 oktober 2020 kl. 23:12
Citat från: bileam skrivet 20 oktober 2020 kl. 12:03
Skönt meningsutbyte på twitter!

Många i AFOL-gruppen på FB läste isakssons kommentar som negativ. Är den det? Jag får inte igång min twitter och kan läsa eventuella svar :P

Jag ser den som ett skämt till Stefan med glimten i ögat. Det uppfattar jag hans svar sen också som.

andli

Citat från: byStfn skrivet 20 oktober 2020 kl. 23:12
Citat från: bileam skrivet 20 oktober 2020 kl. 12:03
Skönt meningsutbyte på twitter!

Många i AFOL-gruppen på FB läste isakssons kommentar som negativ. Är den det? Jag får inte igång min twitter och kan läsa eventuella svar :P
Jag läste den definitivt som negativ, och Holms svar spädde väl på den tolkningen, men jag hänger inte på twitter och nu konstaterar jag att man måste ha konto för att göra i princip allt. Så jag kommer sannolikt springa där ifrån lika fort igen :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Ser man på! Twitter har alltså fortfarande en viss betydelse för åsiktsmaskineriet. Åtminstone i Swebrick forum. Kul att de kallar ankdammens kvackande för kvitter...

mattiasr

Vad heter deltagarna på Swebricks forum? Är alla med här? En del känner jag igen, men inte alla. Kan vänlig människa som är mer insatt göra en sammanställning?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: mattiasr skrivet 24 oktober 2020 kl. 19:57
Vad heter deltagarna på Swebricks forum? Är alla med här? En del känner jag igen, men inte alla. Kan vänlig människa som är mer insatt göra en sammanställning?

Citat från: byStfn skrivet 01 oktober 2020 kl. 12:32


Från vänster:

Full Plate
Zilmrud
Skafte
eMpTyW
Leonard
Betweenbrickwalls
dalle
TCAS
[Domare: Magnus]
[Programledare: Mauri]
Emma
Svartkrut
byStfn
MBL Designs
roblun
Helofa
Dgustafsson13
SuckMyBrick
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mattiasr


limpa

Jag måste säga att jag är imponerad av premiären. Är ett stort fan av Lego Master AU och såg fram emot den svenska varianten med viss försiktighet, var rädd att produktionen skulle kännas klen i jämförelse. Lite trist bara att programtiden är något för kort, hade gärna sett mer av de färdiga modellerna.

dalle

Håller med om att det blev snålt med bilder av de färdiga modellerna. Det har varit en generellt problem med LM. Beror nog på att det är ett reality show program och då får sånt som Afols vill ha som noggrann redovisning av de färdiga modellerna stå åt sidan.
Tyvärr blev det även för oss deltagare ofta dåligt med tid att gå igenom varandras byggen när vi var klara med inspelningen.

ingels

Med det stora antalet bitar som finns tillgängligt så borde ju alla byggen sparas till sista avsnittet och visas upp ordentligt (nåt för Lego House kanske?). Det brukar ju vara mycket publik inne i studion i det sista svsnittet (i dom andra LM man sett) och varför inte göra något ordentligt av byggen och iaf visa upp dom under sista avsnittet?
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

BeardedNerd

Riktigt bra början allihop! Kreativa och roliga byggen på relativt kort tid. En fundering (som ni kanske inte kan svara på), fanns det tillräckligt många bitar eller blev det mycket begränsningar på grund av att en sort tagit slut i lagret?

the_brickaholic

Riktigt kul första avsnitt! Bra jobbat alla! 🙏
Instagramkonto = @the_brickaholic

Anders67

Riktigt bra och roligt program, ser fram emot nästa.
Alla lagen hade byggt bra grejer på sina 14 timmar!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.