Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: andli skrivet 23 april 2020 kl. 00:15
Hänger mycket på YuoTube, men missat honom helt, skyller allt på Youtubes algoritmer...
Samma här! Han hade inte lyckats höras in i min filterbubbla förrän igår 8)

Larry Lars

Folk visar mig en massa trailers där det rivs stora byggen med slägga och tror att jag ska bli glad att min hobby äntligen får ett tv-program. :o Tydligen gick det snett någonstans på vägen så som det gör ibland.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

andreaseldh

Tittar på LEGO Masters Australien på TV4 vilket väcker en fråga till våra svenska deltagare. Hur långa var inspelningsdagarna? Vid många av de australiska byggena var tidsbegränsningen 10 timmar eller mer. Delades dessa byggen upp i två inspelningsdagar? Hur många dagars ledighet var det mellan inspelningen av olika avsnitt?

Zilmrud

Citat från: andreaseldh skrivet 23 juni 2020 kl. 20:18
Tittar på LEGO Masters Australien på TV4 vilket väcker en fråga till våra svenska deltagare. Hur långa var inspelningsdagarna? Vid många av de australiska byggena var tidsbegränsningen 10 timmar eller mer. Delades dessa byggen upp i två inspelningsdagar? Hur många dagars ledighet var det mellan inspelningen av olika avsnitt?

Jag har en stark känsla av att det var långa dagar och lite vila. En sådan produktion kräver mycket kringarbete och mycket tid går att byta batterier på kameran, kamera 2 hade inte fokus så vi tar det igen, vi ska bara göra en grej så sitt och vänta i 5min (45min) o.s.v. Sån är TV-produktion. Min fru jobbade med liknande program förrut så jag har hört en del därifrån. Sedan spelades detta in i våras när Covid-19 restriktionerna kickade in vilket förlängde dagar och veckor för deltagare som ej kunde åka hem. Så långa dagar är nog en underdrift. Sedan skulle det ju byggas lite Lego på det....
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

andreaseldh

Nu har jag läst igenom tråden igen, ursprungsplanen var 4 veckors inspelningar under kontorstid. Med 9 avsnitt ger det c:a 2 avsnitt per vecka eller c:a 2 dagar per avsnitt. Med stränga instruktioner till deltagarna att ha samma kläder under båda inspelningsdagarna.

Det är roligt att spekulera när dom som vet hur det gick till på riktigt har tystnadsplikt!

Nextuz

Citat från: andreaseldh skrivet 24 juni 2020 kl. 18:21
Nu har jag läst igenom tråden igen, ursprungsplanen var 4 veckors inspelningar under kontorstid. Med 9 avsnitt ger det c:a 2 avsnitt per vecka eller c:a 2 dagar per avsnitt. Med stränga instruktioner till deltagarna att ha samma kläder under båda inspelningsdagarna.

Och som tur är, så är inte doft-tvn här ännu  :P

Citat från: andreaseldh skrivet 24 juni 2020 kl. 18:21
Det är roligt att spekulera när dom som vet hur det gick till på riktigt har tystnadsplikt!

Vi får väl åka hem o pressa någon!

-Talar du inte om river vi upp ditt oöppnade Café Corner!!   ;D

Emma

Citat från: Nextuz skrivet 25 juni 2020 kl. 15:18

Vi får väl åka hem o pressa någon!

-Talar du inte om river vi upp ditt oöppnade Café Corner!!   ;D

Nooooooo!!

andli

Citat från: Nextuz skrivet 25 juni 2020 kl. 15:18
Citat från: andreaseldh skrivet 24 juni 2020 kl. 18:21
Nu har jag läst igenom tråden igen, ursprungsplanen var 4 veckors inspelningar under kontorstid. Med 9 avsnitt ger det c:a 2 avsnitt per vecka eller c:a 2 dagar per avsnitt. Med stränga instruktioner till deltagarna att ha samma kläder under båda inspelningsdagarna.

Och som tur är, så är inte doft-tvn här ännu  :P
Det är bra att de tränas inför Lego World, där delas det ut 2 tröjor för 4 dagar :)
(Men det är ju bara ett problem för förstagångsutställarna, vi andra har ju en "liten" stash och kan kosta på oss tröjbyte varje dag... :D )
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Emma

Svårt att hålla hårväxten i schack också.

Zilmrud

Citat från: Emma skrivet 25 juni 2020 kl. 22:09
Svårt att hålla hårväxten i schack också.

Verkligen. Och vissa övre klädesplag kanske deltagare hade på sig varje dag också  :o
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

ingels

Lite mer info om den Svenska versionen hittad. B.la info om domaren hos Expressen. Vet inte om det är gamla nyheter vid det här laget.
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

dalle

Den 25:e oktober ska det vara premiär för den svenska versionen! 
Sen blir det att bänka sig varje söndag fram till jul.  :)



byStfn


ColA


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.