Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Stryk det blev uppringd nu, vi ses den 25:e då. :)

dalle

Citat från: Myko skrivet 20 december 2019 kl. 14:39
Stryk det blev uppringd nu, vi ses den 25:e då. :)
Var det någon som ringde och berättade vem du är?

Myko


Skafte

Jag sa till Bea som ringde att jag det jag skulle se fram emot mest om jag blev uttagen var att hänga med mina Swebrickkompisar under så lång tid!  :)

Jag kan tyvärr inte komma den 25/1, men verkar vara aktuell ändå (om jag tolkar henne rätt efter 40 min telefonintervju).

Peter S

Citat från: Myko skrivet 20 december 2019 kl. 14:54
Nej det får jag nog vänta längre på...
Annars kan du ju alltid ta till ett väl beprövat trick: Identiteten ligger i det du gör, inte i det du känner.
Berätta var du bor, civilstånd (med ett ord!), vad du jobbar med och hur gammal du är. Avslöja 1(en) hobby som inte är för geekig (räcker med att man säger "Jag är intresserad av film/resor/god mat/ träffa vänner" eller liknande luddiga svar).
Folk kommer bygga sin egen bild av dig och ingen kommer tycka det är konstigt (eftersom 99% av befolkningen gör likadant)...

byStfn


CopMike


mortil

Ja vet inte om nån har ringt..  Jag har på 5 dagar haft totalt 86 missade samtal.  och då har jag ändå stått i telefon nästan konstant.. 

Någon som vet nån duktig assistent som gillar prata i telefon :P ?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Nextuz


Leonard

jag gör som min fru sa.   ansäk så har du inget att ångra om du inte ansökte så  skickade in det tidigare idag.

får se vad som händer. 

LEGO Is Life.

jalex

Jag vet inte alls just nu hur jag vill göra. Jag funderar på om jag ska vara med på castingen och testa och se hur det går, men det är dessvärre lite bökigt för mig att ta mig dit och behöver nog boka hotellrum över natten, så det är lite sånt som tar emot samtidigt som jag inte är helt säker på om jag ens vill vara med i programmet. Å ena sidan så låter det ju väldigt roligt, spännande och utvecklande om man skulle gå vidare i castingen och vara en del i programmet, och att träffa alla andra som är med. Men på samma gång känner jag mig inte särskilt bekväm med att det kommer vara kameror överallt och att man kommer vara med på TV.... Sen är frågan om de kommer vinkla programmet och t ex plocka ut delar där man agerar lite kufiskt t ex för att det ska bli roligare som det gjorts i andra program? 

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Zilmrud

Citat från: dalle skrivet 20 december 2019 kl. 14:45
Citat från: Myko skrivet 20 december 2019 kl. 14:39
Stryk det blev uppringd nu, vi ses den 25:e då. :)
Var det någon som ringde och berättade vem du är?

Jag väntar också på det samtalet  ;D ;)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Zilmrud

Citat från: jalex skrivet 21 december 2019 kl. 15:50
Jag vet inte alls just nu hur jag vill göra. Jag funderar på om jag ska vara med på castingen och testa och se hur det går, men det är dessvärre lite bökigt för mig att ta mig dit och behöver nog boka hotellrum över natten, så det är lite sånt som tar emot samtidigt som jag inte är helt säker på om jag ens vill vara med i programmet. Å ena sidan så låter det ju väldigt roligt, spännande och utvecklande om man skulle gå vidare i castingen och vara en del i programmet, och att träffa alla andra som är med. Men på samma gång känner jag mig inte särskilt bekväm med att det kommer vara kameror överallt och att man kommer vara med på TV.... Sen är frågan om de kommer vinkla programmet och t ex plocka ut delar där man agerar lite kufiskt t ex för att det ska bli roligare som det gjorts i andra program?

Förstår dig verkligen i allt du skriver. Jag känner likadant och jag tror all andra gör det också. Jag känner det som en utmaning för mig själv. Men det är ju inte bara AFOLs som ska titta, hela sverige kan se. Det är lite jobbig tanke att du kan gå in på macken i Gimo, Åkullsjön eller Åtvidaberg och de känner igen dig. Kan ju bli jobbigt om det blir så.

Men det vore kul om du kommer med eftersom du är en sjukt duktig byggare, tecknare, författare o.s.v.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

jalex

Citat från: Zilmrud skrivet 21 december 2019 kl. 17:47
Citat från: jalex skrivet 21 december 2019 kl. 15:50
Jag vet inte alls just nu hur jag vill göra. Jag funderar på om jag ska vara med på castingen och testa och se hur det går, men det är dessvärre lite bökigt för mig att ta mig dit och behöver nog boka hotellrum över natten, så det är lite sånt som tar emot samtidigt som jag inte är helt säker på om jag ens vill vara med i programmet. Å ena sidan så låter det ju väldigt roligt, spännande och utvecklande om man skulle gå vidare i castingen och vara en del i programmet, och att träffa alla andra som är med. Men på samma gång känner jag mig inte särskilt bekväm med att det kommer vara kameror överallt och att man kommer vara med på TV.... Sen är frågan om de kommer vinkla programmet och t ex plocka ut delar där man agerar lite kufiskt t ex för att det ska bli roligare som det gjorts i andra program?

Förstår dig verkligen i allt du skriver. Jag känner likadant och jag tror all andra gör det också. Jag känner det som en utmaning för mig själv. Men det är ju inte bara AFOLs som ska titta, hela sverige kan se. Det är lite jobbig tanke att du kan gå in på macken i Gimo, Åkullsjön eller Åtvidaberg och de känner igen dig. Kan ju bli jobbigt om det blir så.

Men det vore kul om du kommer med eftersom du är en sjukt duktig byggare, tecknare, författare o.s.v.

Tack, det var smickrande att höra ;D och jag tycker detsamma om dig som byggare! Det vore ju kul att i alla fall komma på castingen, och framför allt kul att träffa er andra som kommer vara med där. Jag tänkte också på det att man kommer ju inte känna sig så anonym längre när man går ut, så det kommer nog bli jobbigt. Hmm... Jag har nog aldrig förut känt mig så kluven till något som detta.

Någon förresten som vet ungefär hur en sådan casting går till?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

BerraBZ

Låter visst lite lockande - men tyvärr otänkbart att överge företaget under så lång tid. Dessutom kan jag inte tänka mig, att de fortsätter betala lönerna till mina anställda osv..
Men det blir roligt att följa er andra i TV.  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.