Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

andreas E

Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 december 2019 kl. 09:05
Citat från: ColA skrivet 19 december 2019 kl. 08:37
Jag är i början av min 7 månader långa föräldraledighet när inspelningen är, man kanske kan ha med sig en 11 månaders bebis, måla han grön och kalla han för baby Yoda 😄

Haha! Typ samma här!

Ni två slår er ihop och bildar ett team. Bägge med barnen på magen i TV. Snacka om publikfrieri. ;D ;D

Betweenbrickwalls

Citat från: andreas E skrivet 19 december 2019 kl. 09:59
Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 december 2019 kl. 09:05
Citat från: ColA skrivet 19 december 2019 kl. 08:37
Jag är i början av min 7 månader långa föräldraledighet när inspelningen är, man kanske kan ha med sig en 11 månaders bebis, måla han grön och kalla han för baby Yoda 😄

Haha! Typ samma här!

Ni två slår er ihop och bildar ett team. Bägge med barnen på magen i TV. Snacka om publikfrieri. ;D ;D

Svårt att nå bitarna med bärselen på magen bara  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Emma

Jag ska ner den 25e på slut-castingen. Det blir spännande.

Peter S

Citat från: Emma skrivet 19 december 2019 kl. 15:58
Jag ska ner den 25e på slut-castingen. Det blir spännande.
25 december? Man förstår att de inte har något 9-5-liv!  :o

BlueBuilder

Citat från: Peter S skrivet 19 december 2019 kl. 20:30
Citat från: Emma skrivet 19 december 2019 kl. 15:58
Jag ska ner den 25e på slut-castingen. Det blir spännande.
25 december? Man förstår att de inte har något 9-5-liv!  :o

Nej det är i januari 😊

andli

Jag är oväntad sugen på att ansöka, himla tur att min arbetsgivare precis bestämde att ett projekt ska ha leverans i April...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Emma

Citat från: BlueBuilder skrivet 19 december 2019 kl. 20:39
Citat från: Peter S skrivet 19 december 2019 kl. 20:30
Citat från: Emma skrivet 19 december 2019 kl. 15:58
Jag ska ner den 25e på slut-castingen. Det blir spännande.
25 december? Man förstår att de inte har något 9-5-liv!  :o

Nej det är i januari 😊

25 dec hade jag inte pallrat mig på tåget till Stockholm, nej.

eMpTyW

Jag är också väldigt intresserad, speciellt efter att min kloka hustru sa åt mig att söka. "Testa och se. Antingen kommer du med eller så inte, men om du inte söker kommer du gå omkring i resten av ditt liv och undra över hur det skulle ha blivit". Så... Men beslutet hamnar hos arbetsgivaren. Kan jag få tjänstledigt en hel månad?

Zilmrud

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 18 december 2019 kl. 10:55
Någon (mer än jag  ;)) som vågar vara öppen med att det finns ett intresse av att vara med? Skicka mig gärna PM om ni inte vill skriva det här  :)

Jag har också valt att söka och kommer på castingen. Är måttligt road av TV grejen men kände det som en utmaning i min resa att vara mer öppen som person och som AFOL. Men främst sökte jag för att jag vill visa att vi AFOLs är vanliga människor och inga mysko typer.

Hade fördelen med att vara i en rekryteringsprocess när jag fick veta att det blir av. Så jag förhandlade om tjänstledighet redan innan jag skrev på avtalet för säkerhets skull. Då är jag ny i en ny tjänst så de behöver ingen ersättare vilket är en fördel. Blir det inget av LM så har jag iallafall ett nytt spännande arbete  ;D
Sedan har man ju fördelen att vara Stockholmare. Skulle det spelas in i Gbg så skulle jag vara högst tveksam till att söka faktiskt.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Zilmrud

Citat från: byStfn skrivet 19 december 2019 kl. 00:40
Jag har anmält mig men det är tydligen föga förvånande från vad jag hört från er som är bekant med mig :)

Du är ju perfekt för detta! Plus att för dig är det ju en sjukt bra marknadsföring för dig själv med tanke på vad du pysslar med när du inte bygger Lego.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Gideon

#25
Jag hade väldigt gärna sökt, men att vara borta från familjen med tre småbarn (varav en funktionshindrad 5-åring och en är <1 år) i fyra veckor hade helt enkelt inte funkat...

Citat från: Zilmrud skrivet 20 december 2019 kl. 12:50
Citat från: byStfn skrivet 19 december 2019 kl. 00:40
Jag har anmält mig men det är tydligen föga förvånande från vad jag hört från er som är bekant med mig :)

Du är ju perfekt för detta! Plus att för dig är det ju en sjukt bra marknadsföring för dig själv med tanke på vad du pysslar med när du inte bygger Lego.

"Känd från TV" kan inte skada i den branschen? ;)

Full Plate

Har också anmält mig och åker upp på castingen. Familjepusslet känns som den svåraste biten att få ihop för min del, men det ska nog gå :)

Betweenbrickwalls

Det verkar ju som vi blir ett gäng den 25 januari! Spännande att se hur många av de sökande som inte är med här på Swebrick 🙂 Min tilltänkta lagkamrat var tyvärr tvungen att backa ur, så det verkar som jag får komma på egen hand :-\

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

BlueBuilder

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 20 december 2019 kl. 13:22
Det verkar ju som vi blir ett gäng den 25 januari! Spännande att se hur många av de sökande som inte är med här på Swebrick 🙂 Min tilltänkta lagkamrat var tyvärr tvungen att backa ur, så det verkar som jag får komma på egen hand :-\

😥 Ja, så grymt ledsen att jag inte fixar det! Det skulle varit toppen att få tävla med dig!! Hejar på er alla swebrickare men extra på dig naturligtvis!!

Myko

Jag anmälde mig nu, får se om jag kommer till nån casting.

Har tänkt anmäla mig flera gånger men backar alltid ut på frågan "vem är du?". Det har jag försökt svara på i 37 år...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.