Författare Ämne: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"  (läst 1200 gånger)

Utloggad Teabox

  • Community Build Coordinator
  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 4 442
    • zwomp.com
"Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« skrivet: 14 december 2019 kl. 19:23 »
LEGOs svar på kritiken på den nya boggien.



(Har för mig att vi hade en tråd för boggien, men kunde inte hitta den)

Utloggad Peter S

  • Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 3 959
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #1 skrivet: 15 december 2019 kl. 18:03 »
Det var en del fluff där. Påståenden utan riktig grund. 200 timmar tycker inte alla är tillräckligt lång tid. Testresultaten finns inte att se någonstans...

Utloggad Kuiper

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 108
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #2 skrivet: 15 december 2019 kl. 21:03 »
Testuppställningen använder mycket kurvor vilket ger en fördel för det nya systemet med två oberoende hjul. Om man kör med mer raksträcka och slanka (icke-LEGO) kurvor så misstänker jag att resultatet blir lite annorlunda.

Utloggad byStfn

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Passionerad byggare med perfektionistiska drag.
  • Antal inlägg: 1 858
    • Bricks by Stfn @ Flickr
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #3 skrivet: 15 december 2019 kl. 21:51 »
Jag har missat kritiken: var kan jag läsa om den?

Utloggad andreaseldh

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Andreas Eldh
  • Antal inlägg: 5 062
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #4 skrivet: 15 december 2019 kl. 21:54 »
Testuppställningen använder mycket kurvor vilket ger en fördel för det nya systemet med två oberoende hjul. Om man kör med mer raksträcka och slanka (icke-LEGO) kurvor så misstänker jag att resultatet blir lite annorlunda.

Erfarenheter från verkliga spårvagnar visar att frirullande hjul förvånansvärt nog slits mer än parkopplade.

Utloggad Peter S

  • Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 3 959
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #5 skrivet: 15 december 2019 kl. 23:43 »
Testuppställningen använder mycket kurvor vilket ger en fördel för det nya systemet med två oberoende hjul. Om man kör med mer raksträcka och slanka (icke-LEGO) kurvor så misstänker jag att resultatet blir lite annorlunda.

Erfarenheter från verkliga spårvagnar visar att frirullande hjul förvånansvärt nog slits mer än parkopplade.
Jag kan tänka mig att det blir en del påfrestningar från upphängningen också, som tas av axeln på konventionella hjul.

Utloggad Peter S

  • Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 3 959
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #6 skrivet: 15 december 2019 kl. 23:43 »
Jag har missat kritiken: var kan jag läsa om den?
Mest i facebookgruppen för tågbyggare...

Utloggad Teabox

  • Community Build Coordinator
  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 4 442
    • zwomp.com
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #7 skrivet: 16 december 2019 kl. 08:37 »
Jag har missat kritiken: var kan jag läsa om den?

Detta är vad jag sett:


Utloggad byStfn

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Passionerad byggare med perfektionistiska drag.
  • Antal inlägg: 1 858
    • Bricks by Stfn @ Flickr
SV: "Official LEGO Response to Train Wheel Design Changes"
« Svar #8 skrivet: 16 december 2019 kl. 18:37 »
Jag har missat kritiken: var kan jag läsa om den?

Detta är vad jag sett:


Intressant. Tack!

 

Powered by EzPortal