Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mikroträd

Startat av Full Plate, 06 december 2019 kl. 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Inte byggt så mycket på senaste så mjukstartar med några träd :)


Emma

Du gör ett så ambitiöst lövverk. Din förmåga att skapa med lego är fantastisk!

Full Plate

Citat från: Emma skrivet 06 december 2019 kl. 22:55
Du gör ett så ambitiöst lövverk. Din förmåga att skapa med lego är fantastisk!

Tack Emma! Kul att du gillar det, och hoppas det kan inspirera :)

Full Plate

Nästa träd. Tänkte att jag ville prova använda den nya diagonalt skurna 1x2 rounded slope:n till något.


Magnus den store

Det första trädet är min kopp te. Hur ser det ut utan löven?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Full Plate

Citat från: Magnus den store skrivet 07 december 2019 kl. 20:52
Det första trädet är min kopp te. Hur ser det ut utan löven?

Basen är 5 19119 på en 4733. Sen en 37695 på varje stjälk med 1 eller 2 32607 trädda på, beroende på vad som får plats och behövs för att få bra täckning.

Full Plate

Nog lite mer av en buske, snarare än ett träd, och nog mer minifig-skala snarare än mikro. Grymt bra att de gröna "tentaklerna" kom till PaB väggen så man kan ösa på med såna här :)


Full Plate

Provar på att använda lite 2x2 corner plates för microträd. Kul med studs synliga, men blir kanske en aning för grov textur.


Full Plate

En buske till. Eller kanske en julgran, eller ett enbärsträd, eller något undervattensgrejs? :)


Emma

Du får den verkligen tät! Snyggt!

Full Plate

Citat från: Emma skrivet 10 december 2019 kl. 23:14
Du får den verkligen tät! Snyggt!

Tack Emma! Flätar ihop dem lite i lager för att få det så tätt som möjligt.

Full Plate

Träd eller anime-frisyr? :P


Full Plate

Sista trädet är inte ens mitt eget träd :o Min 8-åring byggde det medan jag byggde mina, och jag tyckte det blev riktigt bra :) Intressant textur som påminner mig lite om LEGOs egna jättegamla träd.


Emma

8-åringen inspireras av dig, helt klart. Kul!

Alla träd du bygger, sparar du dem för att sätta in i byggen i framtiden? Eller bygger du, fotar och river?

Full Plate

Citat från: Emma skrivet 15 december 2019 kl. 08:13
8-åringen inspireras av dig, helt klart. Kul!

Alla träd du bygger, sparar du dem för att sätta in i byggen i framtiden? Eller bygger du, fotar och river?

Så är det nog :)

Brukar inte spara så här små träd, för de går så snabbt att bygga ändå. Men samtidigt tar de inte så stor plats, så ibland får de stå :) Annars bruka det mest vara bygg-fota-riv.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.