Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 december 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Ferdik

Looking good gumminsnood! Intressant Lego-år!  :)

Sjyssta Creator nyheter! Alien qonquest ser ut som en rymdflört med 50-talet, ny millenium  falcon! Alla teman tilltalar mig förutom "cars"

Citat från: Mirandir skrivet 25 december 2010 kl. 11:51
Tycker det känns som att det saknas någonting i marinan. Men jag kan inte sätta fingret på vad.

Det är för att du ska köpa båt-seten.  ;)

Tobbe Arnesson

#16
Eftersom flickr är helt värdelöst när man vill hoppa mellan storbilder slant jag lite med musen (detta är inte alla, men det som enligt mig kan intressera). Passade även på att beskära och göra bilderna 150%.

Notera högaffeln i 7052 Alien Abduction!  :)

Fick dela upp det i flera omgångar, fick felmeddelande enligt nedan - rätt slö anslutning där jag är:

The connection was reset
The connection to the server was reset while the page was loading.


1/4
"Bild märkt Lego Confidential bortplockad"
Mvh Swebrick Moderator Team
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

#17
2/4
"Bild märkt Lego Confidential bortplockad"
Mvh Swebrick Moderator Team
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

#18
3/4
"Bild märkt Lego Confidential bortplockad"
Mvh Swebrick Moderator Team
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

#19
4/4
"Bild märkt Lego Confidential bortplockad"
Mvh Swebrick Moderator Team
Blogg: Robotkampen

de Gothia

härligt tobbe!!
tackar!! :)

o högaffeln liknar den gamla varianten väääldigt mycket!! :) vill ha!!!

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 december 2010 kl. 17:58
Notera högaffeln i 7052 Alien Abduction!  :)

Är det denna som Lego har blåst nytt liv i?

Tobbe Arnesson

Ser väldigt mycket ut som det! Priserna kommer nog rasa.

Senaste sex månaderna har de sålts i snitt för typ 50,- som nya och 33,- begagnat.
Blogg: Robotkampen

LilaToster

#23
Ser ut som det kommer mycket roligt lego nästa år, dock blir det inte lika roligt för plånboken. Jag är mest spännd på PotC-setetn. Roligt att få ha set en antydan till dem.  ;D

Mirandir

Citat från: Skrytsson skrivet 25 december 2010 kl. 18:24
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 december 2010 kl. 17:58
Notera högaffeln i 7052 Alien Abduction!  :)

Är det denna som Lego har blåst nytt liv i?

Men frågan är om det kommer att vara den i den slutgiltiga versionen. För notera t.ex. högafflarna i Kingdomssettet "7189 Mill Village Raid". Dom ser ju mer ut som en rödbrun variant av treuddarna från Atlantis... Men jag hoppas verkligen att de dammat av den gamla högaffeln för den ser ju betydligt snyggare ut.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skafte

Tack, Tobbe, jag har inte orkat klicka på mer än någon enstaka länk på EB, som du säger tar det sån tid. Nu gäller det att börja sålla bland sina önskemål. Utom Star Wars, de kommer jag köpa allihop oavsett vad jag säger nu ett halvår i förväg.

freddan

Tack Tobbe för de något större bilderna  :) Jag noterade att Unimog förpackningen var märkt Mercedes i nederkanten, undrar om vi kan vänta oss fler modeller som i samarbetet mellan tex LEGO och ferrari eller om det bara är just denna ? Måste också passa på att lyfta fram nästa års Supercar, jag var inte imponerad av formgivningen i ett inlägg för läääänge sedan men man får väl ändra sig va? Synd att jag måste börja 2011 med att lägga ut ca:8000-10000 svenska riksdaler på att reparera våran crappiga volvo !! men man hinner väl stärka kassan innan Augusti  ;)
// Freddan
Det är aldrig försent att ge upp.

Pekblom

oj oj oj.. det här blir dyrt.  :'(

7961 Darth Maul´s Sith Infiltrator bara för att nämna något..

Gurami

Massor av det nya legot uppe på legos hemsida (även den svenska S@h)

Alla nya star wars är fett dyra  >:( 7915 139 bitar för 349 kr  >:(
If you can dream it, you can achive it!

Skrytsson

Citat från: Gurami skrivet 25 december 2010 kl. 22:56
Massor av det nya legot uppe på legos hemsida (även den svenska S@h)

Fairytale and Historic Minifigure Set är lite cool. Vintage samlingarna, Samlar-figurerna, Battle Packs och så nu detta - lego börjar fatta att det är figurerna många legofantaster vill åt. Dock tycker jag att detta set i ganska stor utsträckning tangerar många av de småset och sånt som funnits med i de senaste adventskalendrarna + att priset är ganska högt för gula figurer. Hade figurerna varit i flesh, så hade det garanterat blivit ett köp.  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.