Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Trädgård i Barqa

Startat av Gideon, 03 november 2019 kl. 16:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Runtom i Barqa finns många undanskymda trädgårdar hos rika köpmän och hantverkare. Stadens klimat, format av Arkbridalens möte med västerhavet, är mycket fördelaktigt för att odla olika sorters blommor. Köpmännen sätter ofta en stor heder i att ha en samling av exotiska växter i sin trädgård.


Privat trädgård i Barqa

Barqa är känt för sina många svarta katter, så de som gillar katterna (eller ogillar råttor?) har ofta en liten dörr som låter katterna passera in och ut ur trädgården.


Kattdörr


Utan figurer


Blommor

Byggt för Guilds of Historica Book III Challenge IV, Category B.
Utmaningen var att inom 12x12 bygga en vardaglig scen där minst en krona är med.

BrickMe

Snyggt bygge och fiffig användning av x169   :)

o0ger

Fantastiskt fin liten vigg! Du använder precis lagom mycket detaljer. Många fiffiga lösningar med nya bitar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Jättesnyggt, det ser superrealistiskt ut!

Anders67

Mycket snyggt, fint ljus i bilden och att kunna få användning av röda bitar är ju kul #finnsingadåligabitar

Emma

O, så fint. Tilltalande på många sätt.

Teabox

Gillar det :)

Snyggt träd, bra användning av 38583 och tak-tekniken är ny för mig.

Sollan

Så snyggt! Jag är också väldigt förtjust i taket!

dalle

Kul att du fick till taket så bra tillslut.  :)
Användningen av de nya växtdelarna känns som ett lyft.
SLM!

Anders67

Taket var ju kul, men hur har du fått ihop det, sitter det fast eller ligger de "bara" på plats?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.