Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO MASTERS Sweden

Startat av THSH83, 23 september 2019 kl. 10:44

Föregående ämne - Nästa ämne

THSH83

Hej
En ny TV Tävling börjar bli allt mer populär. Personligen är jag ganska trött på sånna här program vid det här laget men detta verkade faktiskt intressant.
Det är en klassisk utslagstävling. Har sänts i Australien, Stor Brittanien och är även aktuell för USA.

https://variety.com/2019/tv/news/endemol-shine-and-plan-b-partner-for-lego-masters-u-s-series-1203103785/
https://www.telegraph.co.uk/tv/2017/08/24/lego-masters-episode-one-ingenious-show-contruction-little/

Jag har sett den från Australien ledda av Hamish och Lego Certified Proffesional "Brick Man" - Ryan McNaught och jag gillar det, det är verkligen inspirerande, intressant och spännande.

Jag har snackat lite med Marika Gougaud på Meter TV som gärna vill släppa denna serie/tävling även i Sverige. Hon söker nu intresse och intressanter.

Verkar väldigt intressant faktiskt med tanke på hur väl Sverige har börjat etablera sig i Lego Världen.

Här är hennes meddelande.

"Produktionsbolaget Meter TV SÖKER LEGO-fantaster!
Vi på produktionsbolaget Meter Tv önskar att snarast komma i kontakt med Sveriges bästa hobby LEGO-byggare för en eventuell TV produktion i linje med publiksuccèn "LEGO masters" som sänts i UK.
Älskar du att bygga LEGO, vågar du utmana dig själv, gillar du att bygga tillsammans med någon?
Skicka då in till oss snarast !

Väll mött!
Marika Gougaud"

Sök här -> https://www.shortaudition.com/Lego-Fantaster-promocasting-2019?fbclid=IwAR1HOgCKfY05cSYLahHayYTEpYOAe4Gh0PsQl1gW25z24jZlmga5wTxmv9I

//Thord
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

andli

Var det inte de som i ansökningshandlingarna också ville att man skulle ladda upp ett klipp där man sjunger?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

BroderEmmet

Citat från: andli skrivet 23 september 2019 kl. 15:41
Var det inte de som i ansökningshandlingarna också ville att man skulle ladda upp ett klipp där man sjunger?

Kom aldrig så långt i mitt klickande, såg bara att det skulle laddas upp bilder.

MEN om man ska sjunga så är det väl "Everything is Awesome" som är låten de vill få ett sample på?  ;)

Nä, seriöst: Jättespännande, hoppas ett sånt program blir av, hade kollat på det oavsett kanal och tid  :)

Ozp

Citat från: andli skrivet 23 september 2019 kl. 15:41
Var det inte de som i ansökningshandlingarna också ville att man skulle ladda upp ett klipp där man sjunger?

Det hade tydligen blivit fel. Den delen är borttagen nu läste jag på fejjan

Nybohov Creation Ltd.

Jag fick ett mejl förra veckan av henne. Jag svarade att jag inte var intresserad av att tävla och leka i tv. I dag kom ett meddelande på Messenger från henne. Jag tackade nej igen. För mig är det helt ointressant.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Betweenbrickwalls

Jag tycker att det låter kul  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

BeO

Har inte hört talas om programmet, men fick också ett mess idag. Jag låter någon mer kvalificerad få chansen till lite tv-tid :)

Clarmo

Jag har också fått på Messenger idag men har inte svarat än. Känner att detta inte är min grej, bygga under press i TV, nej tack. Jag trivs bättre i mitt Legorum utan press  :P

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Clarmo skrivet 23 september 2019 kl. 18:55
Jag har också fått på Messenger idag men har inte svarat än. Känner att detta inte är min grej, bygga under press i TV, nej tack. Jag trivs bättre i mitt Legorum utan press  :P

Det var ungefär det jag svarade henne.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Jag har också svarat samma sak. Jag är inte intresserad av att bygga i TV.

Kanske blir svårt för dem att hitta rätt folk i det här lilla landet?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

stej123

Citat från: o0ger skrivet 23 september 2019 kl. 21:11
Jag har också svarat samma sak. Jag är inte intresserad av att bygga i TV.

Kanske blir svårt för dem att hitta rätt folk i det här lilla landet?

Även jag har svarat samma (tidigare i år). Såg att jag fått ett nytt meddelande på Flickr idag.

Hoppas dom hittar några som vill vara med. Jag skulle kolla på programmet.

Zilmrud

Är det någon som har något tips på hur man kan titta på den australienska tävlingen eller kanske den brittiska? Vore kul att se vad det handlar om. Följer några tävlanden på instagram så man har sett lite men inte ett helt avsnitt.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Clarmo

Citat från: Zilmrud skrivet 23 september 2019 kl. 22:41
Är det någon som har något tips på hur man kan titta på den australienska tävlingen eller kanske den brittiska? Vore kul att se vad det handlar om. Följer några tävlanden på instagram så man har sett lite men inte ett helt avsnitt.

På Youtube lyckades jag hitta några hela avsnitt från Lego Masters Australien, även kortare klipp

THSH83

Citat från: andli skrivet 23 september 2019 kl. 15:41
Var det inte de som i ansökningshandlingarna också ville att man skulle ladda upp ett klipp där man sjunger?
Nä.. de önskar en kortare presentation av dig och ditt Lego intresse.. om du vill sjunga är det valfritt.. 👍
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

THSH83

Citat från: o0ger skrivet 23 september 2019 kl. 21:11
Jag har också svarat samma sak. Jag är inte intresserad av att bygga i TV.

Kanske blir svårt för dem att hitta rätt folk i det här lilla landet?
Ja det kan det va om alla "mästare" hellre stannar hemma än att visa sina byggen och ditt kunnande.. Detta handlar ju inte bara om 45min TV ExponerIng.. det handlar ju även om att inspirera och engagera andra med Lego intresse... Skapa nya mästare.. av mästare...
Jag är ingen Super Mästare men jag har väl "skills" och jag tycker det är inspirerande..
..och det är väl är väl ingen mästare som trivs att bara vara hemma och bygga då skulle vi aldrig ha några event...
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.