Författare Ämne: LEGO MASTERS Sweden  (läst 8137 gånger)

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Passionerad byggare med perfektionistiska drag.
  • Antal inlägg: 1 856
    • Bricks by Stfn @ Flickr
SV: LEGO MASTERS Sweden?
« Svar #15 skrivet: 24 september 2019 kl. 10:12 »
Jag har också svarat samma sak. Jag är inte intresserad av att bygga i TV.

Kanske blir svårt för dem att hitta rätt folk i det här lilla landet?
Ja det kan det va om alla "mästare" hellre stannar hemma än att visa sina byggen och ditt kunnande.. Detta handlar ju inte bara om 45min TV ExponerIng.. det handlar ju även om att inspirera och engagera andra med Lego intresse... Skapa nya mästare.. av mästare...
Jag är ingen Super Mästare men jag har väl "skills" och jag tycker det är inspirerande..
..och det är väl är väl ingen mästare som trivs att bara vara hemma och bygga då skulle vi aldrig ha några event...

Skillnad att vara hemma och bygga och sen ta till en utställning någon gång per år än att exponeras i TV och potentiellt bli dramatiserad av en produktion som helst vill skapa bra TV.

Utloggad Clarmo

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bygger hellre än bra
  • Antal inlägg: 836
« Svar #16 skrivet: 24 september 2019 kl. 10:15 »
Jag kan dock tycka att det är en väldigt stor skillnad på att ställa ut på ett event jämfört med att vara med i TV.
Jag tänker på tiden det kommer ta i anspråk, 45 minuter program föregås utav hur många timmar i en studio? Sen om jag ska se till mig personligen så har jag absolut inga planer på att exponeras i ett tävlingsprogram i TV, även fast det är min favorithobby. 

Utloggad andli

• Administratör
  • *
  • Antal inlägg: 3 062
« Svar #17 skrivet: 24 september 2019 kl. 11:01 »
Var det inte de som i ansökningshandlingarna också ville att man skulle ladda upp ett klipp där man sjunger?
Nä.. de önskar en kortare presentation av dig och ditt Lego intresse.. om du vill sjunga är det valfritt.. 👍
De ville det i en tidigare upplagd version, men har tydligen strukit den punkten nu...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Utloggad Myko

• Global Moderator
  • *
  • Global Moderator
  • Antal inlägg: 3 868
« Svar #18 skrivet: 24 september 2019 kl. 12:18 »
Sjung-grejen var ju copy-paste-miss av dem.

Utloggad Stigge72

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 6 218
    • Min Flickr
« Svar #19 skrivet: 24 september 2019 kl. 13:26 »
Var det inte ett reportage från den brittiska(?) upplagan i Blocks för ett tag sedan?

Utloggad mechamike

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Mikael Johansson
  • Antal inlägg: 8 293
« Svar #20 skrivet: 24 september 2019 kl. 13:40 »
Såg nått avsnitt osäker om från vilket land, var väl inte direkt imponerad av byggarna som medverkade eller formatet. . Men som alltid med TV så handlar det om att göra TV. Det är ju inte så att fokus ligger på bra byggande eller hobbyn utan dramturgin och den styr man ju inte över. Lite som "halv åtta hemma hos mig",  där är det ju inte huruvida du är bra på att laga mat som avgör om du får vara med utan på vilken "kemi" som man kan få ihop med överiga deltagare för att skapa bra TV. Inget fel i det, men jag har full förståelse för om man som duktig byggare backar undan från att vara med i underhållningstv.

Utloggad Betweenbrickwalls

• Betalande medlem 2020
  • *
  • 38-årig tjej med särskilt intresse för moderna hus
  • Antal inlägg: 768
« Svar #21 skrivet: 24 september 2019 kl. 16:23 »
Såg nått avsnitt osäker om från vilket land, var väl inte direkt imponerad av byggarna som medverkade eller formatet. . Men som alltid med TV så handlar det om att göra TV. Det är ju inte så att fokus ligger på bra byggande eller hobbyn utan dramturgin och den styr man ju inte över. Lite som "halv åtta hemma hos mig",  där är det ju inte huruvida du är bra på att laga mat som avgör om du får vara med utan på vilken "kemi" som man kan få ihop med överiga deltagare för att skapa bra TV. Inget fel i det, men jag har full förståelse för om man som duktig byggare backar undan från att vara med i underhållningstv.

Frostbricks var med i den australiensiska versionen och han är ju duktig. Jag har dock förstått att han inte var helt nöjd med hur han avbildades i programmet.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #22 skrivet: 24 september 2019 kl. 19:28 »

Frostbricks var med i den australiensiska versionen och han är ju duktig. Jag har dock förstått att han inte var helt nöjd med hur han avbildades i programmet.

Det är ju det som är grejen med TV. Jag har varit med i ett antal grejer tidigare men är ju van att ha ett offentlighetsfejs på mig. Jag är mest kritisk till hur de ofta kräver en massa saker utan att ge något annat än TV-tid tillbaka. Många Tv-program i Reality-fåran lever ju på folks vilja att få sina femton minuter berömmelse..

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 569
« Svar #23 skrivet: 24 september 2019 kl. 22:19 »
Frågan är ju vad det är för ersättning eller om dom menar att man ska va med för att som bystfn skriver,  få sina 15min fame.
Lego är avkoppling.

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #24 skrivet: 25 september 2019 kl. 00:57 »
Min erfarenhet är att liksom TLG så är de glada om de slipper betala för någonting alls.

Utloggad Emma

• Styrelsen
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 2 020
« Svar #25 skrivet: 25 september 2019 kl. 07:05 »
Jag är försiktigt positiv, jag var i kontakt med produktionsbolsget i våras. Men en dealbreaker är att få ersättning för förlorad inkomst.

Jag har inte bestämt mig än, jag är orolig att det blir en skev bild av oss afols, som jag inte vill vara en del av.

Nästa grej som inte passar in är att jag vid eventuell medverkan ska ha en parhäst. Vem ska/vill jag i så fall paras ihop med?

Utloggad Misa

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 191
« Svar #26 skrivet: 25 september 2019 kl. 08:09 »
Jag tycker att det låter roligt i teorin och jag hade älskat att få botanisera bland de välsorterade bitarna och bygga på tid...om det inte skulle visas i tv.. Samt att man ska bygga tillsammans med någon annan, vi är rätt få som faktiskt gör det, iallafall inte på det sättet. Har sett små snuttar från något lands version av programmet.

Utloggad THSH83

• Antal inlägg: 16
    • https://www.flickr.com/photos/117819405@N06/
« Svar #27 skrivet: 25 september 2019 kl. 08:41 »
..Sen kan jag tycka det är modigt av unga och äldre Lego Byggare att våga utmana sog själva.. en del av de utmaningarna de får är helt unika.. 👍
Dedikerad AFOL.
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv mest fordon, mech och gillar att modifiera officiella set. Samlar på Fordon och minifigures.

Utloggad Peter S

• Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 3 959
« Svar #28 skrivet: 25 september 2019 kl. 09:07 »
Förra gången det var aktuellt skulle man ställa upp med sin egen legosamling också, eller minns jag fel? Det kanske var ett annat program.

Utloggad Lordflintstone

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Thomas K
  • Antal inlägg: 1 727
« Svar #29 skrivet: 25 september 2019 kl. 12:52 »
Är det någon som har något tips på hur man kan titta på den australienska tävlingen eller kanske den brittiska? Vore kul att se vad det handlar om. Följer några tävlanden på instagram så man har sett lite men inte ett helt avsnitt.
kanske på flixthor?