Författare Ämne: LEGO MASTERS Sweden  (läst 8139 gånger)

Utloggad THSH83

• Antal inlägg: 16
    • https://www.flickr.com/photos/117819405@N06/
LEGO MASTERS Sweden
« skrivet: 23 september 2019 kl. 10:44 »
Hej
En ny TV Tävling börjar bli allt mer populär. Personligen är jag ganska trött på sånna här program vid det här laget men detta verkade faktiskt intressant.
Det är en klassisk utslagstävling. Har sänts i Australien, Stor Brittanien och är även aktuell för USA.

https://variety.com/2019/tv/news/endemol-shine-and-plan-b-partner-for-lego-masters-u-s-series-1203103785/
https://www.telegraph.co.uk/tv/2017/08/24/lego-masters-episode-one-ingenious-show-contruction-little/

Jag har sett den från Australien ledda av Hamish och Lego Certified Proffesional "Brick Man" - Ryan McNaught och jag gillar det, det är verkligen inspirerande, intressant och spännande.

Jag har snackat lite med Marika Gougaud på Meter TV som gärna vill släppa denna serie/tävling även i Sverige. Hon söker nu intresse och intressanter.

Verkar väldigt intressant faktiskt med tanke på hur väl Sverige har börjat etablera sig i Lego Världen.

Här är hennes meddelande.

"Produktionsbolaget Meter TV SÖKER LEGO-fantaster!
Vi på produktionsbolaget Meter Tv önskar att snarast komma i kontakt med Sveriges bästa hobby LEGO-byggare för en eventuell TV produktion i linje med publiksuccèn "LEGO masters" som sänts i UK.
Älskar du att bygga LEGO, vågar du utmana dig själv, gillar du att bygga tillsammans med någon?
Skicka då in till oss snarast !

Väll mött!
Marika Gougaud"

Sök här -> https://www.shortaudition.com/Lego-Fantaster-promocasting-2019?fbclid=IwAR1HOgCKfY05cSYLahHayYTEpYOAe4Gh0PsQl1gW25z24jZlmga5wTxmv9I

//Thord
« Senast ändrad: 03 december 2019 kl. 19:33 av Anders67 »
Dedikerad AFOL.
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv mest fordon, mech och gillar att modifiera officiella set. Samlar på Fordon och minifigures.

Utloggad andli

• Administratör
  • *
  • Antal inlägg: 3 062
SV: LEGO MASTERS Sweden?
« Svar #1 skrivet: 23 september 2019 kl. 15:41 »
Var det inte de som i ansökningshandlingarna också ville att man skulle ladda upp ett klipp där man sjunger?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Utloggad BroderEmmet

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #2 skrivet: 23 september 2019 kl. 16:01 »
Var det inte de som i ansökningshandlingarna också ville att man skulle ladda upp ett klipp där man sjunger?

Kom aldrig så långt i mitt klickande, såg bara att det skulle laddas upp bilder.

MEN om man ska sjunga så är det väl "Everything is Awesome" som är låten de vill få ett sample på?  ;)

Nä, seriöst: Jättespännande, hoppas ett sånt program blir av, hade kollat på det oavsett kanal och tid  :)

Utloggad Ozp

• Administratör
  • *
  • Regionsansvarig Syd
  • Antal inlägg: 3 176
« Svar #3 skrivet: 23 september 2019 kl. 16:15 »

Det hade tydligen blivit fel. Den delen är borttagen nu läste jag på fejjan

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bäst i text. Svår att hata ännu svårare att älska.
  • Antal inlägg: 2 882
    • Mina Lego-byggen och inspirationskällor
« Svar #4 skrivet: 23 september 2019 kl. 16:24 »
Jag fick ett mejl förra veckan av henne. Jag svarade att jag inte var intresserad av att tävla och leka i tv. I dag kom ett meddelande på Messenger från henne. Jag tackade nej igen. För mig är det helt ointressant.
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Utloggad Betweenbrickwalls

• Betalande medlem 2020
  • *
  • 38-årig tjej med särskilt intresse för moderna hus
  • Antal inlägg: 768
« Svar #5 skrivet: 23 september 2019 kl. 18:04 »
Jag tycker att det låter kul  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Utloggad BeO

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 175
« Svar #6 skrivet: 23 september 2019 kl. 18:17 »
Har inte hört talas om programmet, men fick också ett mess idag. Jag låter någon mer kvalificerad få chansen till lite tv-tid :)

Utloggad Clarmo

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bygger hellre än bra
  • Antal inlägg: 836
« Svar #7 skrivet: 23 september 2019 kl. 18:55 »
Jag har också fått på Messenger idag men har inte svarat än. Känner att detta inte är min grej, bygga under press i TV, nej tack. Jag trivs bättre i mitt Legorum utan press  :P

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bäst i text. Svår att hata ännu svårare att älska.
  • Antal inlägg: 2 882
    • Mina Lego-byggen och inspirationskällor
« Svar #8 skrivet: 23 september 2019 kl. 19:07 »
Jag har också fått på Messenger idag men har inte svarat än. Känner att detta inte är min grej, bygga under press i TV, nej tack. Jag trivs bättre i mitt Legorum utan press  :P

Det var ungefär det jag svarade henne.
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Inloggad o0ger

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 5 756
« Svar #9 skrivet: 23 september 2019 kl. 21:11 »
Jag har också svarat samma sak. Jag är inte intresserad av att bygga i TV.

Kanske blir svårt för dem att hitta rätt folk i det här lilla landet?
Mina MOCs finns även på flickr - Min karaktär i Bortom Sol är: Jetsune "Sun" Dorje

Utloggad stej123

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 806
« Svar #10 skrivet: 23 september 2019 kl. 21:26 »

Även jag har svarat samma (tidigare i år). Såg att jag fått ett nytt meddelande på Flickr idag.

Hoppas dom hittar några som vill vara med. Jag skulle kolla på programmet.

Utloggad Zilmrud

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Parts Monkey
  • Antal inlägg: 832
    • Min flickr sida med MOCs
« Svar #11 skrivet: 23 september 2019 kl. 22:41 »
Är det någon som har något tips på hur man kan titta på den australienska tävlingen eller kanske den brittiska? Vore kul att se vad det handlar om. Följer några tävlanden på instagram så man har sett lite men inte ett helt avsnitt.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Utloggad Clarmo

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bygger hellre än bra
  • Antal inlägg: 836
« Svar #12 skrivet: 24 september 2019 kl. 08:19 »
Är det någon som har något tips på hur man kan titta på den australienska tävlingen eller kanske den brittiska? Vore kul att se vad det handlar om. Följer några tävlanden på instagram så man har sett lite men inte ett helt avsnitt.

På Youtube lyckades jag hitta några hela avsnitt från Lego Masters Australien, även kortare klipp

Utloggad THSH83

« Svar #13 skrivet: 24 september 2019 kl. 09:18 »
Nä.. de önskar en kortare presentation av dig och ditt Lego intresse.. om du vill sjunga är det valfritt.. 👍
Dedikerad AFOL.
Bygger själv mest fordon, mech och gillar att modifiera officiella set. Samlar på Fordon och minifigures.

Utloggad THSH83

« Svar #14 skrivet: 24 september 2019 kl. 09:26 »

Ja det kan det va om alla "mästare" hellre stannar hemma än att visa sina byggen och ditt kunnande.. Detta handlar ju inte bara om 45min TV ExponerIng.. det handlar ju även om att inspirera och engagera andra med Lego intresse... Skapa nya mästare.. av mästare...
Jag är ingen Super Mästare men jag har väl "skills" och jag tycker det är inspirerande..
..och det är väl är väl ingen mästare som trivs att bara vara hemma och bygga då skulle vi aldrig ha några event...
Dedikerad AFOL.