Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hotell Yeti

Startat av Bokeslundsparken, 08 september 2019 kl. 16:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Hotellet har öppnat och tar emot gäster! Dessa kommer nog bli besvikna då detta tyvärr bara är en fasad...





robinnilsson403

Snyggt! Och lite kul att det är just en fasad. Fotot kanske skulle må bättre av lite mer ljus.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Bokeslundsparken

Citat från: robinnilsson403 skrivet 08 september 2019 kl. 17:37
Snyggt! Och lite kul att det är just en fasad. Fotot kanske skulle må bättre av lite mer ljus.
Tackar! Tyvärr så är mitt fotande inte jättebra men ljusade till bilden lite. Ska lägga upp lite fler bilder, ska se om de går att få till bättre.

robinnilsson403

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 08 september 2019 kl. 19:21
Citat från: robinnilsson403 skrivet 08 september 2019 kl. 17:37
Snyggt! Och lite kul att det är just en fasad. Fotot kanske skulle må bättre av lite mer ljus.
Tackar! Tyvärr så är mitt fotande inte jättebra men ljusade till bilden lite. Ska lägga upp lite fler bilder, ska se om de går att få till bättre.

Jag själv är långt från expert på foto, så det går säkert att få bättre tips än från mig. Jag brukar försöka fota antingen i dagsljus eller med lampor på kvällen.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Anders67

Häftigt hus, hoppas få se det irl någon gång!

Classus

Mycket snyggt bygge! Jag gillar att det är mycket svart, vitt och grått. Känns lite som ett gammalt svartvitt foto som blivit färglagt i efterhand. Spöklik känsla!

BrickMe

Rätt skön känsla med den ljussättningen ;). Snyggt byggt med många detaljer som jag gärna snor av dig ;D

Bokeslundsparken

Citat från: Anders67 skrivet 08 september 2019 kl. 20:03
Häftigt hus, hoppas få se det irl någon gång!
Tackar! Jag blev väldigt nöjd med det och funderar på att spara det en stund och inte riva efter ett par veckor som jag brukar göra.
När utställningen i Hässleholm var hade jag bara börjat provbygga delar av fasaden men det kommer kanske fler tillfällen.

Bokeslundsparken

Citat från: robinnilsson403 skrivet 08 september 2019 kl. 19:28
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 08 september 2019 kl. 19:21
Citat från: robinnilsson403 skrivet 08 september 2019 kl. 17:37
Snyggt! Och lite kul att det är just en fasad. Fotot kanske skulle må bättre av lite mer ljus.
Tackar! Tyvärr så är mitt fotande inte jättebra men ljusade till bilden lite. Ska lägga upp lite fler bilder, ska se om de går att få till bättre.

Jag själv är långt från expert på foto, så det går säkert att få bättre tips än från mig. Jag brukar försöka fota antingen i dagsljus eller med lampor på kvällen.
Jo jag använder dagsljus. Har takfönster ovanför köksbordet så där försöker jag fota när det är lite lagom soligt.

Bokeslundsparken

Citat från: Classus skrivet 08 september 2019 kl. 20:05
Mycket snyggt bygge! Jag gillar att det är mycket svart, vitt och grått. Känns lite som ett gammalt svartvitt foto som blivit färglagt i efterhand. Spöklik känsla!
Tackar! Bygger som vanligt bara i de färgerna! Håller med om den spöklika känslan även om det egentligen var överdåd från tidigare århundrade jag var ute efter.

Bokeslundsparken

Citat från: BrickMe skrivet 08 september 2019 kl. 20:33
Rätt skön känsla med den ljussättningen ;). Snyggt byggt med många detaljer som jag gärna snor av dig ;D
Tackar! Kommer fler bilder som kanske är lite ljusare ( och skarpare ). Sno på bara!

Nextuz

Var i Cartagena, Spanien i somras och i den staden fanns det många fasader där själva huset var rivet bakom :p

Bokeslundsparken

Här kommer lite fler bilder!

AndersI

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 08 september 2019 kl. 16:57
Hotellet har öppnat och tar emot gäster! Dessa kommer nog bli besvikna då detta tyvärr bara är en fasad...

Tjusigt!

Om man har en järnvägsanläggning kan det vara praktiskt med enbart fasader mot fondväggen - mycket utseende, mindre platsbehov.

Sollan

Snyggt! Dramatiskt med den blodröda mattan mot allt svart/vitt

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.