Författare Ämne: [WIP] Mästerbyggartävling 2019/2020: Light And Shadow (in Steel Wheel Forest)  (läst 453 gånger)

Utloggad klosskillen

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 123
Kom på ganska sent att jag skulle försöka få ihop ett litet bidrag till årets Mästerbyggartävling. Var länge osäker på om det skulle finnas tillräckligt med byggtid och att beställda bitar skulle hinna anlända. Men skam den som ger sig, här är i alla fall ett bygge att betrakta.

Har inspirerats av mitt succébygge från tävlingen för två år sedan - Steel Wheel Forest. Tänkte att temat egentligen passar bättre för årets tävling än det gjorde då. Den här gången blev det två träd - för att representera utopin resp. dystopin. Eller nåt i den stilen.  :)

Lägger upp lite WIP-bilder här, och det färdiga bidraget i Mästerbyggartråden. Enjoy!

Utloggad mechamike

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Mikael Johansson
  • Antal inlägg: 8 249
Snyggt klossat, gillar färgsättningen, imponerad hur då fått till grenverket utan att det kollapsar.. och granens avbrunna topp ger en härlig stämmning..

Lycka till i tävlingen!

Utloggad klosskillen

• Betalande medlem 2020
  • *
Citera
Snyggt klossat, gillar färgsättningen, imponerad hur då fått till grenverket utan att det kollapsar.. och granens avbrunna topp ger en härlig stämmning..

Tackar, tackar! Ja, grenarna var det en del jobb med. På det mörka trädet måste man vara lite försiktig. På det ljusa sitter de ganska så stabilt. Grenverket är på det senare avtagbart för lättare transport  :). (Det mörka trädet går att ta av på mitten, men då kommer det nog barra en del.  :))

Citera
Lycka till i tävlingen!

En plats på prispallen känns ju bra även om jag skulle toppa min insats från 2017/2018 med en jumboplacering den här gången.  ;)

Utloggad klosskillen

• Betalande medlem 2020
  • *
Citera
En plats på prispallen känns ju bra även om jag skulle toppa min insats från 2017/2018 med en jumboplacering den här gången.  ;)

Så sant som det är sagt (av mig själv)! Nä, men ärligt talat känns det helt okej att komma sist efter dessa två fantastiska bidrag. Tack till alla som röstade på mig!