Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Safari runt Afrika

Startat av janhansson, 14 augusti 2019 kl. 21:41

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Är det någon som kommer ihåg denna. Jag har för mig att det var ett slags spel där man skulle bygga ihop olika djur.
Tyvärr hittar jag bara ett av korten (se bilaga) men det fanns ett antal olika. Jag tror att det är från 80-talet, men minns inte säkert.

AndersI

Är du säker på att det är LEGO - det är helt släta knoppar i bygginstruktionen, och ordet LEGO finns inte med på någon sida av kortet...

En snabb googling hittar ingenting LEGO-relaterat, det närmaste jag kom var http://www.cheaper.my/index.php?route=product/product&product_id=263 (som tycks vara en klon från Malaysia) som är ganska likt din bild...

janhansson

Testade att göra en bildsökning nu och hittade http://www.dubbekarl.dk/blog/2017/10/06/alternative-byggevejledninger-til-lego-saet-nr-544/
Annars har jag inte heller haft någon tur med Google i detta fallet.

Akali

#3
Har haft spelet liggande i källaren under lång tid men tog upp det och spelade det några ggr för några dagar sedan.
Blev lite fundersam över varifrån/hur jag fick tag i det som barn för varken jag eller min mor har något minne av att ha köpt det,
eller av någon kartong till det och tänkte att det skulle gå att hitta info om spelet men det verkar vara väldigt dött på den fronten, förutom denna tråden då  :).

Hittade ett serienr (93730 S) men det enda som dyker upp på det är Star Wars lego från 2009...
Får nog bli att maila lego i Sverige och/eller Danmark och höra om dom har någon historiebok med info.

Laddar upp bilderna på spelplanen och dom 4 korten jag har iaf.






janhansson


Skafte

Märkligt, såg spelplanen hemma hos eMpTyW igår. Han hade fått den från nån kompis...

eMpTyW

Citat från: Skafte skrivet 08 september 2019 kl. 19:12
Märkligt, såg spelplanen hemma hos eMpTyW igår. Han hade fått den från nån kompis...
Jo, det var svågern som gav den till mig. Vansinnigt roligt att någon hade de fyra djurkorten. Nu får jag se till att "trycka" upp egna.

eMpTyW

Skulle någon kunna bistå med storleken på korten? Så jag får "trycka" nya :-)

janhansson

105 gånger 148 mm får jag det till.

andreaseldh


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.