Författare Ämne: [MOC] Creator Volkswagen Beetle... i gult!  (läst 157 gånger)

Utloggad BeardedNerd

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 1 415
    • Om Lego på The Bearded Nerd
[MOC] Creator Volkswagen Beetle... i gult!
« skrivet: 12 augusti, 2019 Kl:21.52 »
Den här tog inte särskilt lång tid att planera. När jag såg den nya bussen från Hidden Side insåg jag direkt att de nya stänkskärmarna skulle kunna göra en ny variant av VW Beetlen möjlig, så jag började kolla genom delarna. Det visade sig att nästan allt fanns tillgängligt i bright light orange. Jag räknade med att kunna beställa en uppsättning skärmar från Lego B&P, men ganska snabbt visade det ju sig att det här avbrottet blev längre än väntat. Men samtidigt blev jag väldigt sugen på att köpa själva bussen. Begränsningen är förstås att den bara har fyra skärmar, men med lite kreativt fotograferande så. Även om den är cool vill jag nog inte ha två av den.

Däremot finns inte riktigt alla delar. 4x4 hörntak saknas helt (bakre pelaren), men efter lite funderande gjorde jag en rundad variant med några plates. Jag fick ersätta två 1x10 plates med 1x2 + 1x8, de andra är ändå på insidan så man ser bara ett hörn. Jag bytte ut kofångarna till så mycket metallic silver som det gick, och passade även på att beställa andra fälgar. Jag bytte också ut grille-tiles i luftintagen mot metallic silver. De modifierade 1x1 som dörren är upphängd på hade jag först tänkt köra med vanliga gula, men som tur var beställde jag för få, så jag fick byta mot grått som jag tror funkar bättre. De 2x4 curved slopes som är på ovansidan fick ersättas med dubbelt så många 1x4. Några 1x2 brackets saknades men det fanns de nya 1x1 av ena sorten. På den andra fuskade jag med stickers (vadå då, Lego kör ju med tryck på sidan av en 1x1 plate). På tal om stickers så hittade jag stora ytor med bright light orange på stickers till Phantom, det där lilla Rebels-skeppet, så jag skar ut dem efter mitt tomma VW-ark. Tillsammans med några överblivna stickers blev det riktigt bra. Och jo, jag kunde förstås inte låta bli några icke-Lego-stickers, med tanke på att det trots allt är en gul bubbla ...

Nu väntar jag bara på att Lego ska öppna shoppen igen så jag kan färdigställa den här på riktigt, och återställa min aningen strippade buss.