Författare Ämne: Lego byter leveranspartner  (läst 523 gånger)

Utloggad andreas E

• Kassör, LUGbulk-samordnare
  • Styrelsen
  • *
  • Antal inlägg: 1 357
Lego byter leveranspartner
« skrivet: 06 augusti, 2019 Kl:10.41 »
Lego har enligt Promobricks bytt från DHL till DPD för sina leveranser från Lego-Online shop.
De byter även från att skickas från Köln i Tyskland till ett lager i Belgien istället.

Enligt Promobricks har det redan börjat dyka upp leveranser i Tyskaland med den nya leverantören.

Men för oss i Sverige spelar det ingen roll, det är fortfarande Postmord som kommer att köra ut det.
Enda fördeln skall vara att nu går det vissta att söka på DPD s kollinummer på Postnords sida.

Länk till den tyska artikeln https://www.promobricks.de/lego-online-shop-dpd-neuer-versandpartner-schneller-besser/84599?fbclid=IwAR0KXzpGbVWBy_2MQL6Pgvt2RpYdYC_QsBpJCPuVdNtAXGtL62NW8Y5QtGc

Utloggad ingels

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Bli aldrig för vuxen
  • Antal inlägg: 194
    • ingels.se
SV: Lego byter leveranspartner
« Svar #1 skrivet: 06 augusti, 2019 Kl:19.57 »
Gjorde en beställning i helgen som var och det är på väg med DPD men det lär väl vara Postnord som kommer att ta över när paketet når Svea Riksgräns

Utloggad humlan

• Betalande medlem 2019
  • *
  • AFOL
  • Antal inlägg: 1 067
    • HumbleBee.net
« Svar #2 skrivet: 06 augusti, 2019 Kl:23.04 »
Tidigare, för x antal år sedan, så fick jag lego-paket med DHL till min dörr, men sen blev det postmord... Nån som minns nåt om varför det ändrades?
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Utloggad ingels

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Bli aldrig för vuxen
  • Antal inlägg: 194
    • ingels.se
« Svar #3 skrivet: 07 augusti, 2019 Kl:14.15 »
Ska bli väldigt intressant och se vad som händer med denna leverans då det är en PostNord MyPack Home och ska då levereras till dörren. Är hemma och har semester (sista veckan) så jag är ju hemma och slappar 99% av tiden

Inloggad Myko

• Global Moderator
  • *
  • Global Moderator
  • Antal inlägg: 3 778
« Svar #4 skrivet: 07 augusti, 2019 Kl:14.50 »
Ska bli väldigt intressant och se vad som händer med denna leverans då det är en PostNord MyPack Home och ska då levereras till dörren. Är hemma och har semester (sista veckan) så jag är ju hemma och slappar 99% av tiden

Posten är så bra så de kan pricka in den sista procenten!

Utloggad Joacim

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Joacim Larsius
  • Antal inlägg: 985
« Svar #5 skrivet: 06 september, 2019 Kl:14.56 »

Fick ett packet postnord mypack i brevlådan så sent som i onsdags. Det skickades på tisdagen från västra Götaland och var alltså hos mig i östra Götaland redan dagen där på, men enligt postnordappen kunde det bli försenat...
Kanske ska tilläggas att vi har lantbrevbärare av erfarenhet vet jag att det är skillnad att på i stan och på landet när man ska få paket. Stadsbrevbärarna lägger det ofta i buren som ska till utlämningstället på en gång medan lantbrevbäraren tar det med på en åktur eller två...