Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Mount Carmel Center

Startat av mechamike, 27 maj 2019 kl. 08:09

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Har gett mig på att börja bygga lite kända byggnader som ett avbrott från mitt lite större projekt.

Först ut är Mount Carmel Center



Ref bild

Första utkastet gjorde jag med en Erling som fick sätta storleken på fönster. Insåg då att bygget skulle bli bra mycket större än jag tänkt mig.
Nuvarande WIP har jag utgått ifrån cheeze slope som minsta tak och satt storleken efter det. Funderar på om jag ska gå större eller mindre.

Centret har en del knepiga delar att få till, jag har inte fått till taken på tornen riktigt bra, de sitter fast men inte så stabilt.
Men om har nån bra idé på hur man kan få till bra tak med flack lutning på den ytan så hojta till.

Känner att jag skulle behöva få till fönster och dörrar på ett bra sätt samt bygga några fordon som referens.
Men kom gärna med synpunkter.


Nuvarande WIP
?

Odidoma

Intressant val av byggnad, tycker du har fått till det bra så här långt, väldigt många likheter med förlagan, ser fram emot att följa bygget.

byStfn

Citat från: mechamike skrivet 27 maj 2019 kl. 08:09
Känner att jag skulle behöva få till fönster och dörrar på ett bra sätt samt bygga några fordon som referens.
Men kom gärna med synpunkter.

Den printade biten 3024pb010 från bl.a Ninjago City känns som om den skulle passa för fönstrena..

mechamike

Tackar! Blev en Bricklink order på bitarna!
Funderar på om jag ska köra svart mark i tiles så det blir lite mer "Architecture" stuk..
Har redan lite fler hus/platser på gång man skulle kunna bygga dessa i samma stil.   8)
?

Anders67

Nice, kommer bli kul att följa!

Godtfred

Ser ut att bli ett snyggt bygge. Gillar de släta taken men har inga idéer vad gäller tornen. Antar att något kommer hända så det ännu mer liknar de bilder och händelser man förknippar med centret...? Men det är kanske upp till betraktaren att tolka.


mechamike

Jag har haft lite funderingar på i vilket skede jag ska bygga.

-När ATF kör sin räd "showtime"
-När FBI kör in med sin tank och river en stor portion av den stora byggnaden..
-När centret  står i lågor som på bilden under FBI's räd.
-Som det ser ut nu, med mark runt om och ev med UPS lastbilen som lastar av vapenlådor
-Mer stilistisk som en Arvhitecture modell.

Får se var det landar.. bygget på bilden är en snabb WIP som tog en timme eller två. Så det finns mycket plats för förbättringar.
?

mechamike

Lite mer stilrent och tack för tipset om fönstren.
?

Anders67

Ser riktigt bra ut! Som originalet innan branden  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.