Författare Ämne: [MOC] Juvelerarbutik  (läst 499 gånger)

Utloggad BrickMe

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 101
[MOC] Juvelerarbutik
« skrivet: 10 juni, 2019 Kl:16.34 »
Till det här huset hämtade jag inspiration en tidig vårdag på Strandvägen på väg från Vasamuseet. Huset är modulärt men inte byggt med standardmått som alla andra modulhus. Men för att få till lite avstånd mellan stuckaturen så blev det som det blev.

Färgen då!!! Tja, efter att ha köpt på mig några Friends set så ville jag testa att använda klossarna istället för som vanligt dumpa ner en mix av klossar i en låda som man aldrig sedan rör. Självklart räckte inte mitt befintliga lager av medium lavendel utan det fick kompletteras vartefter bygget växte fram.

På bottenvåningen blev det en juvelerarbutik men det saknas utvändigt lite dekaler och skyltar. Invändigt är det nästan helt klart men har tänkt att sätta in belysning senare.

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 6 929
SV: [MOC] Juvelerarbutik
« Svar #1 skrivet: 10 juni, 2019 Kl:16.40 »
Snyggt, gillar att du använt rounded slopes runt fönstren, det blev bra!
Även baksidan blev intressant med den där trappan - det lånar jag gärna av dig i mitt Hills projekt :-)!

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 5 459
« Svar #2 skrivet: 10 juni, 2019 Kl:16.40 »
Tjusigt! Snyggt med de runda formerna! Modigt att använda lila. Det hade inte jag vågat, men det blev bra!
Mina MOCs finns även på flickr - Min karaktär i Bortom Sol är: Jetsune "Sun" Dorje

Utloggad BrickMe

• Betalande medlem 2019
  • *
« Svar #3 skrivet: 10 juni, 2019 Kl:17.09 »
Snyggt, gillar att du använt rounded slopes runt fönstren, det blev bra!
Även baksidan blev intressant med den där trappan - det lånar jag gärna av dig i mitt Hills projekt :-)!

Tack, tanken var att jag skulle bygga invändigt trappor upp inuti huset men dörrarna från framsidan är inget annat än korridorer till baksidan.
 Jag ville även ha en bakdörr ut från butiken så det här fick bli den slutliga lösningen. Det går alldeles utmärkt att låna min variant ;)

Utloggad BrickMe

• Betalande medlem 2019
  • *
« Svar #4 skrivet: 10 juni, 2019 Kl:17.15 »
Tjusigt! Snyggt med de runda formerna! Modigt att använda lila. Det hade inte jag vågat, men det blev bra!

Tack  :)
Haha, ja vad ska jag säga om det som övervägt typ hundra gånger om jag skulle lägga upp bilderna eller inte...
Det är ju lite trist om alla husen man bygger går i samma färger. Kul med lite variation  ;)

Utloggad AndersI

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Detta är inte en Legobit
  • Antal inlägg: 5 900
    • BlockCAD
« Svar #5 skrivet: 11 juni, 2019 Kl:16.55 »
Snyggt! Och trevligt med hus där baksidan är lika mycket värd som framsidan. Kan vara tråkigt att ställa ut i en kvarterslayout, dock.

Utloggad CopMike

• Ordförande
  • Styrelsen
  • *
  • Fabuland forever!
  • Antal inlägg: 1 405
« Svar #6 skrivet: 11 juni, 2019 Kl:17.54 »
Fint klossat! Håller med de tidigare kommentarerna! Och du vågar visa undersidan av plates också utåt, inte bara studs!

Inloggad Magnus den store

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 982
    • Flickr: Magnus the Great
« Svar #7 skrivet: 11 juni, 2019 Kl:19.09 »
Snyggt, du prickar in två punkter på min att göra-lista.

1. Använda mjuka former.
2. Bygga med lavendel.

Pelarna på bottenplan blev bra.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Utloggad BrickMe

• Betalande medlem 2019
  • *
« Svar #8 skrivet: 11 juni, 2019 Kl:22.24 »
Snyggt! Och trevligt med hus där baksidan är lika mycket värd som framsidan. Kan vara tråkigt att ställa ut i en kvarterslayout, dock.

Tack :), jag är väl medveten om att den smälter dåligt in i en cb. Byggde den här mest för att testa färgen och allra mest för egen del  ;)

Utloggad BrickMe

• Betalande medlem 2019
  • *
« Svar #9 skrivet: 11 juni, 2019 Kl:22.32 »
Snyggt, du prickar in två punkter på min att göra-lista.

1. Använda mjuka former.
2. Bygga med lavendel.

Pelarna på bottenplan blev bra.

Tack för all positiv feedback :) (har inte lärt mig hur man citerar fler svar samtidigt ??? så riktar även här ett tack till CopMike  :))
Det jag själv reflekterat på är att dörrarna som ju är 6 klossar höga dessvärre tangerar höjd på fönster mm. Hade man istället haft 5 klossar högt så skulle  man kunna krympa varje våningsplan en smula (om man nu som jag envisas med att ha balkonger på framsidan och en terass på baksidan..)
« Senast ändrad: 12 juni, 2019 Kl:21.18 av BrickMe »

Utloggad Bokeslundsparken

• Antal inlägg: 33
« Svar #10 skrivet: 17 juni, 2019 Kl:22.05 »
Mycket snyggt!( även om jag har svårt för färgerna ) Gillar verkligen de runda formerna. Många snygga detaljer.

Utloggad BrickMe

• Betalande medlem 2019
  • *
« Svar #11 skrivet: 17 juni, 2019 Kl:22.57 »
Mycket snyggt!( även om jag har svårt för färgerna ) Gillar verkligen de runda formerna. Många snygga detaljer.

Tack :). Ja, en av mina söner rynkade på näsan när han såg bygget initialt. Yoghurt med blåbär eller vad han nu associerade det med.... men jag tyckte ialla fall att jag skulle prova. Kanske testar jag samma koncept längre fram i någon annan färg.