Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 22 januari 2012 kl. 02:54
Vissa byggen önskar man verkligen att man själv hade kommit på. Dessa är två sådana:
Kan bara hålla med.

micke

Special Ingredient tycker jag är riktigt riktigt supercool och som flera har skrivit, varför kommer man inte på det själv
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tobbe Arnesson

Inte riktigt de stilrena mekaniska lösningar jag brukar posta, men även detta NXT-monster är snyggt:

Blogg: Robotkampen

Swe_mckvack

Mycket imponerande bygge
Gillar speciellt hur han använder chainlink med pins för att dra ut lådorna @2:30

marpe

Snyggt bygge. Vore kul att klämma på den på riktigt, så man kan ta del av de smarta lösningarna.

AndersI

Bygget som sådant är kanske imponerande, men med 37500 bitar, 7 NXT, 25 sensorer och 28 motorer, kan det väl inte vara så svårt att få ihop en viss funktion...

Jag beundrar mer de minimalistiska lösningarna, typ den helt mekaniska sorteraren som visades tidigare i tråden - där är uppfinningsrikedom inblandad, inte bara avbildning av en (mer eller mindre) befintlig verkstadsanläggning.

På samma sätt lämnar stora skulpturer (typ bil i skala 1:1) mig oberörd - med tillräckligt mycket bitar är det bara frågan om att sätta dit dem för att få fram vilken form som helst. Men att fånga en form med bitar, och ändå ha hög igenkänningsgrad, det är beundransvärt.

Tobbe Arnesson

Jag håller med dig till stor del AndersI, men även det där bygget torde vara fullt av små finurliga lösningar och knäckta problem. Inte minst är driftsäkerhet ett stort problem med LEGO-maskiner, axlar glappar i tre dimensioner och saker böjer sig och rör sig underligt.

Sen får man komma ihåg syftet: "It's build for a company called Dynaway (www.dynaway.com). They use this model to demonstrate their manufacturing execution system."
Blogg: Robotkampen

Linus Damberg

Haha,en sån skulle man haft hemma så man sliper sortera :P
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Tommy_la

Då har vi löst hur vi ska göra med lugbulken då. Tobbe bygger en modifierad kopia av denna maskin, som räknar och skickar bitarna till rätt person.  :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Tobbe Arnesson

Hehe, tror inte jag är kapabel till det men bara AndersI får tillräckligt med klossar så löser han det på en kafferast!  :P  ;)
Blogg: Robotkampen

micke

Gillar konceptet, skulle vara kul att testa att bygga ngt åt detta hållet. Kanske inte fullt så avancerat till att börja med
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Linus Damberg

Jag har för mej att jag läste nån stans har på forumet att man kunde ha baseplates på väggen och ha bitarna där...
http://dornob.com/lego-playroom-walls-turn-surfaces-into-architectural-toys/?ref=search
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.


Harry Coma


Stigge72

Citat från: Harry Coma skrivet 01 februari 2012 kl. 07:40
Snyggt bygge inspirerat av spelet Skyrim: http://kotaku.com/5881118/skyrim-lego-fries-plastic-stormcloaks/gallery/1

Jag har aldrig spelat det spelet, så jag vet inte hur likt förlagan det är, men snyggt är det iaf.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.