Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox


Teabox


andreaseldh


Magnus den store

Beyond the Brick har ett reportage om ett modulbaserat bygge som känns inspirerat av Ikea. Jag tycker att det är intressant att se uppbyggnaden innanför skalet.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonfil

Citat från: Magnus den store skrivet 24 september 2017 kl. 15:10
Beyond the Brick har ett reportage om ett modulbaserat bygge som känns inspirerat av Ikea. Jag tycker att det är intressant att se uppbyggnaden innanför skalet.

Intressant också att han haft vikten i åtanke. Det är ganska otroligt hur ihåligt det är trots att det ser så solitt ut!

mortil

Citat från: Teabox skrivet 21 september 2017 kl. 09:59
Grymt bygge, grym presentation



Sjukt cool.  alltså . det yttre har jag svårt för att bygga sådär snyggt.  :(  men mekaniken ska inte va några dimmor.  måste försöka ge mig på bygga något sånt sen
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Magnus den store

Citat från: lingonfil skrivet 24 september 2017 kl. 20:07
Citat från: Magnus den store skrivet 24 september 2017 kl. 15:10
Beyond the Brick har ett reportage om ett modulbaserat bygge som känns inspirerat av Ikea. Jag tycker att det är intressant att se uppbyggnaden innanför skalet.

Intressant också att han haft vikten i åtanke. Det är ganska otroligt hur ihåligt det är trots att det ser så solitt ut!

Jo, vikten är viktig när man flyger. Det blir billigare så.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


Peter S

Citat från: Teabox skrivet 21 september 2017 kl. 09:59
Grymt bygge, grym presentation
Stackars katten var alldeles förvirrad när kattlådan blivit inspelningsplats (eller var det tvärtom?).

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

Många swebrickare i bakgrunden på den videon!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Det är filmat i Skaerbaek. Många av oss var där och såg den. Den var imponerande helt klart. Tydligen så var inte snörena lika långa. Han beställde dem i bulk från TLG men fick ändå sitta och sortera dem efter längd.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kwagge

Han hade med en mindre variant på Lego World i Köpenhamn i år. Swebrickwood hade äran att vara placerad bredvid han där.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.