Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Ingalunda ny teknik men det är nog det är nog det snyggaste utförandet som jag sett.


Brickworld_2016_026 by Tony Sava, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Snyggt byggt med tegelstensinfällning, men vilken mängd plates det måste gått åt, är nog LUGBULK annars vilket rejält BLköp av Sandgreen plates.

/ByggareDan

Magnus den store

Tror jag inte. Sandgreen plates 1x2 dök upp i våras (har jag för mig) i flera amerikanska Lego Stores, i stora kvantiteter. Många köpte hela lådor.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Klart att om man hade möjligheten att köpa en hel låda, då har man ju väldigt många och då är det bara att gödsla på med dom.
Snyggt blev det iallafall.

/ByggareDan

Record

Jag är mycket bekant med denna teknik ;), och japp det går åt kopiösa mängder med 1x2 plates för att bygga nått större, har inte koll på hur många bitar det gick åt i mitt bryggeri, men jag vet att när jag plockade ner det att det gick åt drygt 1,5 Smarstorelåda 14 :P.


Mycket snyggt med detta i sandgreen kan bara instämma.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Kwagge

Citat från: ByggareDan skrivet 21 augusti 2016 kl. 12:58
Klart att om man hade möjligheten att köpa en hel låda, då har man ju väldigt många och då är det bara att gödsla på med dom.
Snyggt blev det iallafall.

/ByggareDan

Kolla vidare på hans Flickr konto så ser du fler byggen där han har använt 1x2 plate.. o det är inte de små byggena!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Det är ju lika galet stor som skeppet i Space Balls the Movie!

o0ger

#1238

Alien by Mihai Marius Mihu, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


lingonfil

Intressant takteknik, första gången jag ser den.

AndersI


mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Pekblom

Citat från: AndersI skrivet 07 september 2016 kl. 16:14
Den här är ju helt otrolig - en Mindstormsrobot som kan fånga en kastad boll!

:-O  Imponerande!

Joacim

Passar inte riktigt in här (admin får flytta till rätt ställe om det behövs) men såhär skulle jag vilja ha i nya huset!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.