Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Oj vad snyggt! Gillar färgerna och Art Deco-fasaden skarpt!

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Jesperrydhog

Det här tyckte jag var snyggt och häftigt.

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Jag bildsökte på Google om jag kunde hitta några bilder på den nya Dödsstjärnan. Det gjorde jag inte, men däremot hittade jag denna sköna Mercedes!


Klicka på länken för fler bilder.


dalle

För de som passerar Centralen i Stockholm kan se Skrytssons modell av nya delen av Centralen.

Pekblom

Jag har av och till brottats med en stor tågstation. Att få till det välvda taket över tågen har varit svårlöst för att det blivit instabilt.
När jag letade efter lösningar snubblade jag över denna som känns väldigt intressant. Men även hela sidan var kul.
Många tåg som är annorlunda än dem jag sett tidigare. Och en tåg bro som imponerade.

http://legotrain.seesaa.net/category/5373687-1.html



lingonfil



Han har gjort flera. Kolla in snubben på youtube.

Eigenbrötler

Citat från: andreaseldh skrivet 01 augusti 2016 kl. 21:58
Jag bildsökte på Google om jag kunde hitta några bilder på den nya Dödsstjärnan. Det gjorde jag inte, men däremot hittade jag denna sköna Mercedes!



läckert! fick mig att tänka på en bild jag såg i min dark age:



svårt att hitta mer info om den dock :(



Jag har en sådan i garaget (objekt), känner mig mer sugen på att bygga en i lego än att renovera den riktiga jag har...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

ByggareDan

Tjusig Ford Taunus 17 (20) M coupe eller?
Att ha studsen utåt ger en vis skön effekt tycker jag även om många starkt ogillar det.


/ByggareDan

Nextuz

Citat från: ByggareDan skrivet 11 augusti 2016 kl. 23:49
Tjusig Ford Taunus 17 (20) M coupe eller?
Att ha studsen utåt ger en vis skön effekt tycker jag även om många starkt ogillar det.


/ByggareDan

Opel Record väl? ;)

CopMike

Citat från: Eigenbrötler skrivet 11 augusti 2016 kl. 22:55
svårt att hitta mer info om den dock :(
Från Brickshelfkontot av Idic:
Citat1-7 scale Opel Rekord C Coupe_1800 RPM inline-4 pneumatic engine_throttle-steering-gearbox remote controlled.
En annans blogg om bygget - http://youngspacers.blogspot.se/2008/04/opel-rekord-c-coupe.html
CitatIvan Franciskovic (that's what the copyright says, anyway) has built an excellent rendition of Opel's Rekord C Coupe. Although it is in a fairly monotonous grey, the subtle uses of plate shaping and snot are very effective. It isn't just a pretty face, though; it's fully mechanical. I see PF-powered rear wheel drive with independent pneumatic suspension and Ackerman steering geometry. Neat, eh? It also looks like Ivan is preparing the gallery for a whole lot more documentation, which will hopefully include more detailed pictures of the chassis. I'll add any updates as a postscript to a future post.

ByggareDan

Citat från: Nextuz skrivet 14 augusti 2016 kl. 20:51
Citat från: ByggareDan skrivet 11 augusti 2016 kl. 23:49
Tjusig Ford Taunus 17 (20) M coupe eller?
Att ha studsen utåt ger en vis skön effekt tycker jag även om många starkt ogillar det.


/ByggareDan

Opel Record väl? ;)

Pratade med Eigenbrötler och fick bekräftat att det var en Opel, vilket jag läst/sett att han hade så My misstake.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.