Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

papillion

Citat från: Skafte skrivet 30 oktober 2015 kl. 07:41
Oj vad amerikanskt. Man får diabetes.

Många snygga detaljer och lösningar, men gillar Muedes bättre. Det känns som det är lite mer hjärna bakom den på något sätt...

Kan bara hålla med om att Muedes "Pengabinge" är finare! Sen måste jag säga, efter ha sett allt guld i valvet, att det ser "riktigare" ut i gult. Det är mycket bättre för känslan! Men garnnystan som låg i skattrummet förstörde hela bygget för Yankeen. Vad var det?

/papillion

Myko

Troligtvis nystanen med snören som avgör vem som är världens rikaste anka.


Nextuz

Citat från: papillion skrivet 01 november 2015 kl. 10:41
Citat från: Skafte skrivet 30 oktober 2015 kl. 07:41
Oj vad amerikanskt. Man får diabetes.

Många snygga detaljer och lösningar, men gillar Muedes bättre. Det känns som det är lite mer hjärna bakom den på något sätt...

Kan bara hålla med om att Muedes "Pengabinge" är finare! Sen måste jag säga, efter ha sett allt guld i valvet, att det ser "riktigare" ut i gult. Det är mycket bättre för känslan! Men garnnystan som låg i skattrummet förstörde hela bygget för Yankeen. Vad var det?

/papillion

Ja, att använda gult känns mer troget serierna :)

footos


papillion

Citat från: Myko skrivet 01 november 2015 kl. 11:17
Troligtvis nystanen med snören som avgör vem som är världens rikaste anka.



Vad det skulle föreställa är uppenbart. Att det däremot är ett riktigt garnnystan är ju bara så fel! :)

/papillion

Magnus den store

Titta på golvet. Väldigt bitintensivt men galet bra. Jag skulle aldrig hitta tålamodet att göra något liknande.


The Gallery by eldeeem, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

EpsilonEta

Måste ju vara något bulk köp eller PaB vägg. Var annars hittar man hundratals 61976?
(ok, en BL butik har 11000 i tan men de har dom ju knappast fått från set)

Är "tavlorna" någon slags mönstrad bit? Har sett liknande mönster i kulor till lego "skjutvapen".
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Magnus den store

Kan även vara BL-/Lugbulk-köp över en lång tid på flera år. Angående färgblandade bitarna:

Citat från: eldeeemBorg Warner Chemicals in Grangemouth, UK used to provide the Lego factory in Wrexham with their raw materials. In the late 70s, a couple employees at Grangemouth made some marbled bricks to give to local children.


Grangemouth test bricks by eldeeem, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonfil

Citat från: EpsilonEta skrivet 05 november 2015 kl. 00:40
Måste ju vara något bulk köp eller PaB vägg. Var annars hittar man hundratals 61976?
(ok, en BL butik har 11000 i tan men de har dom ju knappast fått från set)

Det är nog upp emot 1000 st. Billigast på bricklink är 1;67 st. Jag har svårt att se att han ska hitta något mer användsningsområden för 1000 st såna bitar. Det krävs nog mer än tålamod för att bygga med en sån teknik.

Nextuz

Citat från: lingonfil skrivet 05 november 2015 kl. 16:08
Citat från: EpsilonEta skrivet 05 november 2015 kl. 00:40
Måste ju vara något bulk köp eller PaB vägg. Var annars hittar man hundratals 61976?
(ok, en BL butik har 11000 i tan men de har dom ju knappast fått från set)

Det är nog upp emot 1000 st. Billigast på bricklink är 1;67 st. Jag har svårt att se att han ska hitta något mer användsningsområden för 1000 st såna bitar. Det krävs nog mer än tålamod för att bygga med en sån teknik.

Vart ser ni tusentals såna undrar jag? :P

Sockerbit


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nextuz skrivet 05 november 2015 kl. 17:09
Citat från: lingonfil skrivet 05 november 2015 kl. 16:08
Citat från: EpsilonEta skrivet 05 november 2015 kl. 00:40
Måste ju vara något bulk köp eller PaB vägg. Var annars hittar man hundratals 61976?
(ok, en BL butik har 11000 i tan men de har dom ju knappast fått från set)

Det är nog upp emot 1000 st. Billigast på bricklink är 1;67 st. Jag har svårt att se att han ska hitta något mer användsningsområden för 1000 st såna bitar. Det krävs nog mer än tålamod för att bygga med en sån teknik.

Vart ser ni tusentals såna undrar jag? :P

Jag står på Nextuz sida. Fattar inte heller.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

EpsilonEta

Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Record

Citat från: Magnus den store skrivet 04 november 2015 kl. 22:56
Titta på golvet. Väldigt bitintensivt men galet bra. Jag skulle aldrig hitta tålamodet att göra något liknande.


The Gallery by eldeeem, on Flickr

Bengt Åberg galleri ;) en härlig konstnär.. man vart är clownen

Otroligt häftigt golv, hur kommer dom på allt  :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Eigenbrötler

Jag tvivlar på att golvet är gjort så... det ser för slätt ut om man jämför med väskornas skillnad i bredd vid axelrem osv...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.