Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC]B-07 Melee Mech

Startat av o0ger, 20 maj 2019 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

B-07 representerar de senaste framstegen inom mekaniserad boxning. Stål, elmotorer och pistonger kombineras perfekt i denna kompakta, rörliga, hårdhänta metallkrossare!! Upp på tå! Släpp inte in den bakom dig, och se upp för den raketdrivna högerkroken!

LET'S GET READY TO RRRRRRUUUUUMMBLE!!!!


B-07 Melee Mech - RoboRumble 3000 by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


B-07 Melee Mech - RoboRumble 3000 by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


B-07 Melee Mech - Front & Back by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


B-07 Melee Mech - Details by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

På måndagen efter eventet i Borlänge annonserade Djokson en tävling. ROBORUMBLE 3000! Först tyckte jag inte att det kändes intressant alls, men sen började hjärnan jobba och jag hade svårt att släppa det. På kvällen började jag bygga. En vecka senare var jag klar! Här kan ni läsa lite om byggprocessen: https://o0ger.blogspot.com/2019/05/b-07-melee-mech-build-log.html

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Bra klossat!
Gillar skarpt att du dokumenterat byggprocessen.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 20 maj 2019 kl. 17:19
Bra klossat!
Gillar skarpt att du dokumenterat byggprocessen.  :)

Tackar! Jag har kommit fram till att jag hellre delar med mig av byggprocessen efteråt istället för att posta WIP-bilder. Jag tar ändå ofta bilder under tiden på det jag bygger, så detta format passar mig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mechamike

Du är duktigt på att blanda klossar och bionicle.. Man blir både imponerad och lite avundsjuk hur smidigt du får ihop det.

Färgsättningen och colorblocking på denna sitter riktigt bra!  Snygg använding av rollerskate som blomkålsboxaröra!

?

o0ger

Citat från: mechamike skrivet 27 maj 2019 kl. 15:37
Du är duktigt på att blanda klossar och bionicle.. Man blir både imponerad och lite avundsjuk hur smidigt du får ihop det.

Färgsättningen och colorblocking på denna sitter riktigt bra!
Tack! Jag tycker ju att det är så kul att blanda de här bitarna och har köpt på mig ett rejält lager så jag sitter ofta och leker ihop fina kombinationer.

Citat från: mechamike skrivet 27 maj 2019 kl. 15:37
Snygg använding av rollerskate som blomkålsboxaröra!
:D jag visste inte varför jag tyckte den biten passade så bra just där, men nu är det ju självklart!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.