Författare Ämne: [WIP] [GBC] Svensken  (läst 304 gånger)

Utloggad andreaseldh

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Andreas Eldh
  • Antal inlägg: 4 495
[WIP] [GBC] Svensken
« skrivet: 11 maj, 2019 Kl:00.44 »
Jag har länge funderat på att göra en långsam GBC med löjligt stor inkorg, som man kan ha som utjämning efter Musikmaskinen. Min moddade Chicago visade sig inte leva upp till alla önskemålen. Dessutom vill jag ha något som klart skiljer sig från vad min namne brukar bygga.

Än så länge finns modulen endast i datorn och jag har ingen aning om det ens går att montera larvbandet elektroniskt (ingen fara, jag har provbyggt i plast så jag vet att jag har rätt antal och avstånd). På baksidan finns en lucka så att man kan mata ut bollarna i en specialbyggd burk.

Utloggad andreaseldh

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Andreas Eldh
SV: [WIP] [GBC] Svensken
« Svar #1 skrivet: 12 maj, 2019 Kl:22.29 »
Tyckte den stora blåa ytan uppe till höger behövde piffas upp. Det blev inte tre men väl en krona!

Utloggad andreaseldh

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Andreas Eldh
SV: [WIP] [GBC] Svensken
« Svar #2 skrivet: 17 maj, 2019 Kl:23.58 »
Nu har jag regnbågsbyggt och fintrimmat utväxlingen. 30 bollar går genom på strax under 30 sekunder på hastighet 4 och strax över på hastighet 3 (av 6 på en 9V tåggenerator). Inkorgen visade sig också vara för liten så jag mätte utrymmet i min transportlåda igen och det visade sig att jag kunde få rum med mycket mer. Nu är den totala längden 48 knoppar!