Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: CH-47 Chinook

Startat av mortil, 06 maj 2019 kl. 23:20

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Så. Man hinner knappt hem från borlänge innan det kliar i fingrarna efter att pratat med alla fantastiska byggare och fått nya ideer.

Eftersom jag byggt en HKP4 eller CH-46 som dom heter så tänkte jag att det är väl lika bra att bygga en CH-47 också. Dels för att den är annorlunda byggd men även för att folk alltid misstar min CH-46 för att vara en Chinook :P

Lite skillnadsbilder.





Och hittills har jag kommit såhär långt.



Jag kände att det var viktigt att få till utseendet på bränslecellerna först innan man fortsätter med övriga för det borde va rätt straight forward.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Går sakta men säkert framåt.



har jobbat på att få till bränslecellerna på sidorna så dom ska se vettiga ut i förhållande till helikoptern. 
Ska dock bygga om dom lite så jag får ditinfästning för landningsställen och fjädring för landningsställ fram.

Skalan är ca 1:28
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Hunnit bygga upp lite väggar och börjat på taket.  Det mesta är rätt straight forward eftersom det är väldigt lika min HKP4 :)

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Efter att totalt tröttnat på helikopterbyggandet men nu fått lite lust igen så tänkte jag ge mig på försöka få ihop en någorlunda vettig modell. 

Så här långt har jag kommit hittills

lastluckan är inte riktigt som i Sea Knight där man har en övre och en undre.  den har tydligen en "tunga" som glider ut ur den nedre luckan och sluter tätt uppåt.
Detta blir svårt få till på ett snyggt sätt som inte blir tok klumpigt så har tankar på att flyga med öppen övre del :)



Fronten har väl lite arbete kvar och lite cockpit så vi får se var det slutar :)


När denna är klar så tror jag att jag ska starta ett eget helikoptermuseum... eller nått sånt.   :o  :o  ;D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

ColA

Alltid lika fint och stort med dina technic bitar  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.