Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Piano [Frågesport]

Startat av andreaseldh, 26 mars 2019 kl. 13:53

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

För några veckor sedan hade vi rephelg och fest med kören och jag blev ombedd att göra något LEGO-relaterat att använda som utslagsfråga i frågesporten. Någon utslagsfråga behövdes inte, så alla fick gissa och hela två personer gissade helt rätt! Nu får ni gissa, skicka PM till mig. Facit och vinnare avslöjas på måndag.

Hur många bitar ingår i modellen?


P3260602 by Andreas Eldh, on Flickr


P3260603 by Andreas Eldh, on Flickr


P3260604 by Andreas Eldh, on Flickr

Emma

#1
Jag inser att jag borde kunna bygga en exakt kopia och räkna bitarna. Men nu gör jag en kvalificerad gissning istället.

Godtfred

#2
***Hemligt***

o0ger

Det står i texten att man ska skicka svaret som PM till andreaseldh  ::)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Citat från: o0ger skrivet 26 mars 2019 kl. 19:50
Det står i texten att man ska skicka svaret som PM till andreaseldh  ::)

Det var ju logiskt. My bad....

andreaseldh

Vinnare blev min namne andreas E som bara var 1 ifrån med sin gissning på 56 bitar och ett hedersomnämnande går till Godtfred som gissade sämst med 4711 bitar. Övriga gissningar höll sig mellan 41 och 64. Mycket duktigt! Om man var nitisk nog att räkna alla synliga bitar, så blev den enda svårigheten att uppskatta antalet dolda bitar. Notbladet sitter på två st 87087 och de båda tiles som anger facit ska givetvis också räknas med.


P3260605 by Andreas Eldh, on Flickr

Godtfred

Tack Andreas för den fina utmärkelsen och den roliga tävlingen. Nästa gång ska jag läsa reglerna.

Peter S

Det hängde på de dolda delarna....

DanielEss

Väldigt fint alltsammans! Snyggt jobbat, både byggare och gissare. En fråga bara - beror valet av de nämnda 2 st 87087 över 1 st 11211 på att den sistnämnda inte finns i rätt färg? Eftersom den är dold är det faktiskt en riktigt snygg och diskret ledtråd om den var avsiktlig.:)

andreaseldh

Ja det var färgen som avgjorde valet av bit.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.