Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Stationsbyggnad

Startat av simme, 17 november 2015 kl. 15:25

Föregående ämne - Nästa ämne

TrickBrick

Instämmer i kören, snyggt.

carlmagnuso

Riktigt snyggt, bra klossat! :)

simme

Då kom lite med bilder som önskad:)

bilden på insidan är mörkt... de visar sig om jag ska 'låna' belysningssätt från kvarteret:)

AndersI

Citat från: simme skrivet 18 november 2015 kl. 08:12
bilden på insidan är mörkt...

Det räcker med lite bildbehandling:


simme

Ska lyfta av taket o ta en bild till känns de som. Färgen på insidan syns på sidan av mittenbyggnad...

Record

Ett mycket intressant projekt, jag vet att det tar tid när man skall få till sådant här, så jag är inte förvånad över tiden du tagit på dig, framför allt när man väljer att göra stora byggen ensam.

Funderingar, är tanken att det skall bli inredning?
Kommer du försöka bygga flyglarna snett emot huvudbyggnaden som det är i verkligheten, (enligt bilderna inte)?
skall du ha en gata på framsidan och spår bak?

Har du haft några tankar på logistik när du bygger, det är ett bekymmer när det börjar bli stort, alltså att man skall kunna dela och packa på ett så effektivt sätt som möjligt (modulärt på bredd+längd+höjd), något jag själv i viss mån missade när jag byggde fabriken, bara som en omtanke.

Keep up the good work, detta ser jag fram emot!!
Friskt satsat, hälften vunnet..

simme

Efter nästan 3 tråkiga år finns de plats för Legot igen, annars än i flyttkartonger. Nu är de bara börja fixa skadorna o fortsätta bygga (tills även denna plats behövs till annat...)

BrickMe

Massivt bygge och så snyggt :D

Anders67


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.