Ännu ett kvalitetsbygge visas upp av herr Nybohov. Riktigt kul att se. Fantastisk detaljrikedom som vanligt. Gillar verkligen hur du har byggt så att putsen har släppt runt hörnet
Känns som att CB New York kryper ännu närmare 
Tackar! Jag är glad att jag fick hjälp av Magnus den store att lösa hörnet.
Älskar att det alltid finns en känsla av berättande och liv med i dina byggen! En del hus-/stadsbyggen som man ser känns lite som "stock footage"; ofta väldigt snyggt men lite för iscensatt och statiskt. Här känns det verkligen som att det är små snapshots ur de gula små figurernas riktiga liv man får se. Två tummar upp!
Tack för fina ord! Det är det sista pillet med figurerna och livet är gör det lilla extra. Först tänkte jag att målarna skulle hålla till på långsidan, men det blev för ologiskt att de skulle måla på det slitna. Jag hade en tanke om att ha en farbror på baksidan som jobbat där sedan Jesus gick i kortbyxor, men det fick bli en fotograf på framsidan istället, som passar på att plåta när det väl händer något på stan. Bakom huset kommer det att gå en väg, där paret som har picknick har parkerat sin bil.
Mest gillar jag att få in lite "vuxenhumor". Just i detta bygge finns det kanske inte så mycket av den varan.