Författare Ämne: [MOC] Nedlagd järnaffär  (läst 555 gånger)

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Bäst i text. Svår att hata ännu svårare att älska.
  • Antal inlägg: 2 712
    • Mina Lego-byggen och inspirationskällor
[MOC] Nedlagd järnaffär
« skrivet: 27 januari, 2019 Kl:14.20 »
Hittade en bild i en Lego grupp på det där Facebook och tänkte att den idén lånar jag.
https://bit.ly/2sQbKdk
(Jag hittar inte tillbaka till inlägget, så jag kan inte tacka personen som postade bilden.)

Jag fick också ett nytt tillfälle att testa Magnus den stores indragna hörn.

[MOC] Defunct Hardware Shop by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Nu har jag slut på idéer på byggen, men ont om hela kalsonger, så det är dags att damma av symaskinen igen.
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Utloggad ColA_30

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 457
SV: [MOC] Nedlagd järnaffär
« Svar #1 skrivet: 27 januari, 2019 Kl:15.39 »
Du bara spottar ur dig massa snygga och coola grejer, fan vad kul att kalsong karriären var kort men intensiv 😄
Välkommen att titta in i butiken! http://www.BrickLink.com/store.asp?p=ColA_3030

Utloggad Emma

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 1 516
« Svar #2 skrivet: 29 januari, 2019 Kl:23.59 »
Magnifikt!!! Du har överträffat dig själv med den där slitna fasaden på sidan.

Inloggad Magnus den store

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 803
    • Flickr: Magnus the Great
« Svar #3 skrivet: 30 januari, 2019 Kl:21.36 »
Snyggt bygge igen. Gillar att du använder mörkgröna plymer i klätterväxterna. Den detaljen måste jag lägga på minnet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

• Betalande medlem 2019
  • *
« Svar #4 skrivet: 31 januari, 2019 Kl:12.17 »
Du bara spottar ur dig massa snygga och coola grejer, fan vad kul att kalsong karriären var kort men intensiv 😄

Tackar! Det kanske är så att byggkarriären var kort men intensiv, för nu är det kalsongtillverkning på gång igen!

Magnifikt!!! Du har överträffat dig själv med den där slitna fasaden på sidan.

Tack! Nu rodnar jag lite. Plate på jumper ger också fint tegelmönster. Visst kör du och Stej123 med det i ert Harry Potter-bygge?

Snyggt bygge igen. Gillar att du använder mörkgröna plymer i klätterväxterna. Den detaljen måste jag lägga på minnet.

Tackar! Ditt hörn funkade ännu bättre nu när jag hade mer plats. Plymerna ger lite mer volym på djupet, det gillar jag.

Inloggad Magnus den store

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 803
    • Flickr: Magnus the Great
« Svar #5 skrivet: 01 februari, 2019 Kl:00.02 »

Tackar! Ditt hörn funkade ännu bättre nu när jag hade mer plats. Plymerna ger lite mer volym på djupet, det gillar jag.

Det trasiga hörnet ser bättre ut när det är större.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Utloggad Storm_666

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 424
« Svar #6 skrivet: 03 februari, 2019 Kl:08.59 »
Ännu ett kvalitetsbygge visas upp av herr Nybohov. Riktigt kul att se. Fantastisk detaljrikedom som vanligt. Gillar verkligen hur du har byggt så att putsen har släppt runt hörnet ;)

Känns som att CB New York kryper ännu närmare ;)

Utloggad fillishave

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 178
« Svar #7 skrivet: 05 februari, 2019 Kl:10.15 »
Älskar att det alltid finns en känsla av berättande och liv med i dina byggen! En del hus-/stadsbyggen som man ser känns lite som "stock footage"; ofta väldigt snyggt men lite för iscensatt och statiskt. Här känns det verkligen som att det är små snapshots ur de gula små figurernas riktiga liv man får se. Två tummar upp!

• Betalande medlem 2019
  • *
« Svar #8 skrivet: 05 februari, 2019 Kl:13.50 »
Ännu ett kvalitetsbygge visas upp av herr Nybohov. Riktigt kul att se. Fantastisk detaljrikedom som vanligt. Gillar verkligen hur du har byggt så att putsen har släppt runt hörnet ;)

Känns som att CB New York kryper ännu närmare ;)

Tackar! Jag är glad att jag fick hjälp av Magnus den store att lösa hörnet.

Älskar att det alltid finns en känsla av berättande och liv med i dina byggen! En del hus-/stadsbyggen som man ser känns lite som "stock footage"; ofta väldigt snyggt men lite för iscensatt och statiskt. Här känns det verkligen som att det är små snapshots ur de gula små figurernas riktiga liv man får se. Två tummar upp!

Tack för fina ord! Det är det sista pillet med figurerna och livet är gör det lilla extra. Först tänkte jag att målarna skulle hålla till på långsidan, men det blev för ologiskt att de skulle måla på det slitna. Jag hade en tanke om att ha en farbror på baksidan som jobbat där sedan Jesus gick i kortbyxor, men det fick bli en fotograf på framsidan istället, som passar på att plåta när det väl händer något på stan. Bakom huset kommer det att gå en väg, där paret som har picknick har parkerat sin bil.

Mest gillar jag att få in lite "vuxenhumor". Just i detta bygge finns det kanske inte så mycket av den varan.