Författare Ämne: Hitta orginalpris för set?  (läst 1040 gånger)

Utloggad BroderEmmet

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 9
SV: Hitta orginalpris för set?
« Svar #15 skrivet: 23 september, 2019 Kl:22.58 »

Kan bekräfta allt du skriver. Sålt många set på Tradera, mest City och Star Wars, och du får bättre betalt än på BL.
  • Sätt lågt utropspris, 1 kr eller 10 kr eller nå't. Set som jag fått ~500 kr för, har de som satt ut dem för 400 kr inte fått sålda alls.
  • Söndag kväll ÄR bästa tiden för avslut!  ;D
Jag försöker alltid sälja kompletta set med dekaler och fin instruktion. Ibland när man fått komplettera med någon bit från BL så är det en förlustaffär, men jag tycker det är kul så det tar jag.

#Andreas
Och då får även jag bekräfta det du skriver  ;D
Ang. komplettera från BL: Hade väldiga problem med alla "Trans-Neon Orange Arm Piece Turned with 2 and 3 Fingers" från Aquanauts, trots att alla set legat nedpackade sen 1998 så var nästan VARJE sån led (eller heter väl Arm piece) så bräcklig att de i princip ramlade sönder när jag skulle montera ihop för att fotografera. Konstigt nog inte en enda av de svarta dock som blivit sådana...

Så där blev det som du säger, en förlustaffär, men jag tänker att på så sätt får de andra bitarna i setet ett nytt hem och dessutom så kanske just det set som blir en förlust är ett sånt set som får mina andra auktioner att öka i pris (Samfrakt är en naturkraft att ej ringakta! Nästan alla som köper ett set passar ju på att försöka få hem något mer i paketet)

Till trådskaparen (Abagewitz) : Hade personligen inte skapat ett säljkonto på BL för att sälja några set (även om det skulle vara hyfsat många sådana)

• 1. Det tar lång tid att bli säljare, man måste skicka id-handlingar, bildbevis på sakerna man tänkt sälja och det kan ta ca 10-14 dagar att bli godkänd
  • 2. Risken är stor (eller chansen, beror på hur man ser det) att det blir mycket ordrar som går utrikes om det är lite ovanligare set, personligen tycker jag det är för mycket jobb o krångel med, säljer hellre bara inrikes, finns gott om potentiella köpare även i våran lilla vrå  ;)

Utloggad insurrection

• Betalande medlem 2020
  • *
  • castle <3
  • Antal inlägg: 942
« Svar #16 skrivet: 24 september, 2019 Kl:02.07 »
Men ni som har goda erfarenheter av tradera har alltså bara sålt begagnade lite äldre set?
Jag undrar hur det är med oöppnade set från senare år.

Ang. komplettera från BL: Hade väldiga problem med alla "Trans-Neon Orange Arm Piece Turned with 2 and 3 Fingers" från Aquanauts, trots att alla set legat nedpackade sen 1998 så var nästan VARJE sån led (eller heter väl Arm piece) så bräcklig att de i princip ramlade sönder när jag skulle montera ihop för att fotografera. Konstigt nog inte en enda av de svarta dock som blivit sådana...
Det är för att det är en annan plast i trans-färg-bitarna.

Utloggad sjerdna

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 86
« Svar #17 skrivet: 24 september, 2019 Kl:22.10 »
Men ni som har goda erfarenheter av tradera har alltså bara sålt begagnade lite äldre set?
Jag undrar hur det är med oöppnade set från senare år.

Fick i söndags 1100 kr för 21306 (Brickset) Yellow Submarine, öppnat och byggt en gång...

#Andreas