Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego World Köpenhamn 2019, Kwagges bidrag

Startat av Kwagge, 01 januari 2019 kl. 16:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Tänkte att det är väl dags att komma ur garderobrn o presentera lite av min del till Lego world som jag gör premiär på i år som fullskalig utställare.

Två delar till stora landskapet bidrar jag med. Det ena är min "gamla" Tåglandskaps hörna med bron o vattnet. Inget nytt där.

Den andra delen är "staden". Har ingen station med utan det tom hållet har jag fyllt upp med en liten bangård och lagerhus.


Kwagge

#1
Lagerhus 1.

Kuriosa: Sedan den 11/9 så finns det ett Aktiebolag som heter vad det står på huaet o sedan den 1/11 2018 är det i verksamhet med 10 anställda som driver en Coop butik i Limhamn.

(Får ta bättre bilder under vecka 7 då jag har met ljus än nu.. )




Selander

Supersnygg fasad !! Robban-vibbar.....va....? Jag menar lite av hans fabrik stil....

Kwagge

Citat från: Selander skrivet 01 januari 2019 kl. 16:22
Supersnygg fasad !! Robban-vibbar.....va....? Jag menar lite av hans fabrik stil....

Tack Selander.

Faktiskt mycket mer Brickworld inspererade..

kalle


Kakan

Riktigt snygg och pampig byggnad. Men gud vad gulliga små lastpallar det står på lastbryggan.  ;D

Classus

Mycket snyggt bygge! Fasaden ser fantastisk ut. :)

dalle

#7
Citat från: Kwagge skrivet 01 januari 2019 kl. 16:30
Citat från: Selander skrivet 01 januari 2019 kl. 16:22
Supersnygg fasad !! Robban-vibbar.....va....? Jag menar lite av hans fabrik stil....

Tack Selander.

Faktiskt mycket mer Brickworld inspererade..

Snyggt Kwagge! De känns mer Midwest än Svedala över huset. Vad är det för byggnad som skymtar till höger på över bilden?

Edit: riktningskorrigering

Kwagge

Citat från: dalle skrivet 02 januari 2019 kl. 08:46
Citat från: Kwagge skrivet 01 januari 2019 kl. 16:30
Citat från: Selander skrivet 01 januari 2019 kl. 16:22
Supersnygg fasad !! Robban-vibbar.....va....? Jag menar lite av hans fabrik stil....

Tack Selander.

Faktiskt mycket mer Brickworld inspererade..

Snyggt Kwagge! De känns mer Midwest än Svedala över huset. Vad är det för byggnad som skymtar till vänster på över bilden?

Tack Dalle. Det är lagerhus 2 som är till HÖGER på bilden...

Nybohov Creation Ltd.

Ett stort och pampingt hus! Jag tycker att överhängen över fönstren ser lite tjocka och "tunga" ut, men det kanske mest är ljuset och skuggorna som göra att det ser så ut?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nextuz


Selander

Är det panel 1*6*5 korrugerad i olivgrönt du använt till lagerportarna ? Det blev väldigt snyggt iaf.... smart att lämna vissa "på glänt"...  :)

Kwagge

Citat från: Selander skrivet 07 januari 2019 kl. 19:35
Är det panel 1*6*5 korrugerad i olivgrönt du använt till lagerportarna ? Det blev väldigt snyggt iaf.... smart att lämna vissa "på glänt"...  :)

Helt rätt!

Selander

Lite Off-topic nu, men den korrugerade panelen skulle vara bra till att göra snygga containers, 6*14 studs....

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.