Författare Ämne: 5005359 Minifigure Collector Frame  (läst 190 gånger)

Utloggad BeO

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 135
5005359 Minifigure Collector Frame
« skrivet: 28 december, 2018 Kl:18.41 »
Men vad fasiken, ska inte officiella set ligga i en annan forumsdel?  >:(
Jovisst, men detta är ett set som SKA moddas efter eget behag, så tråden trivs nog bäst här  :)

Själv packade jag upp detta set för en vecka sedan. Detta 'set' https://brickset.com/sets/5005359-1/Minifigure-Collector-Frame var som ni säkert minns en gåva från Lego shop i oktober, om man handlade för xxx kr. En basplatta klistrad på kartong, inget speciellt egentligen, men en kul grej enligt min mening.

Ni som satte upp er egen lilla minifigsamling i denna ram, vad har ni valt för figurer? Skulle vara kul att se, man lär ju inte hitta två likadana.
Jag satte upp gammalt som nytt, ett kul sätt att visa Legofigurernas utveckling och mångfald. Men även en del favoriter som annars bara hade legat i en låda någonstans. I vissa fall lade jag på plattformen till någon detalj som har en koppling till figuren, finns mer att göra där senare. Lätt att fixa till när idéerna dyker upp :) Faktiskt ganska kul att pyssla med i vintermörkret, kan rekommenderas :)

Utloggad Godtfred

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Regionsansvarig Östra G
  • Antal inlägg: 1 257
SV: 5005359 Minifigure Collector Frame
« Svar #1 skrivet: 28 december, 2018 Kl:21.48 »
Fint. Jag har en liknande samling som visar utvecklingen, men undrar varför Jack Stone och Bellville figurerna inte får vara med?

Utloggad BeO

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 135
SV: 5005359 Minifigure Collector Frame
« Svar #2 skrivet: 29 december, 2018 Kl:01.02 »
Jag har inga bra representanter för dom serierna  :P

Troligtvis hade dom ändå inte platsat  ;D  Det finns några serier till som skulle varit med då, men det hade ärligt talat blivit en ganska tråkig tavla då  ;)