Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2019

Startat av o0ger, 22 november 2018 kl. 19:35

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Citat från: o0ger skrivet 01 november 2019 kl. 12:57
En jättestor minifigur helt i trä: https://www.brothers-brick.com/2019/11/01/lego-reveals-giant-wooden-minifigure-as-part-of-new-collectible-originals-product-line-news/

Kan det vara nåt? :)
1400 spänn för en bit omålat trä.. Undrar vem som egentligen är målgrupp. Med tanke på det saftiga priset tycker jag dom kunde skicka med ett par händer i trä också - dom gula plasthänderna ser illa ut.

Hade varit roligare med en nyrelease av den klassiska träankan. Det här tror jag mest gamar kommer köpa som hoppas på att andrahandsvärdet sticker iväg..

Record

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 01 november 2019 kl. 13:50
Citat från: o0ger skrivet 01 november 2019 kl. 12:57
En jättestor minifigur helt i trä: https://www.brothers-brick.com/2019/11/01/lego-reveals-giant-wooden-minifigure-as-part-of-new-collectible-originals-product-line-news/

Kan det vara nåt? :)
1400 spänn för en bit omålat trä.. Undrar vem som egentligen är målgrupp. Med tanke på det saftiga priset tycker jag dom kunde skicka med ett par händer i trä också - dom gula plasthänderna ser illa ut.

Hade varit roligare med en nyrelease av den klassiska träankan. Det här tror jag mest gamar kommer köpa som hoppas på att andrahandsvärdet sticker iväg..

Jag skulle gärna ha en, gillar den, men lite snopet med händer i plast >:(, och såklart priset var i tuffaste laget.

Nått att önska sig kanske, men då får man väl vänta tills man fyller 50 med tanke på priset :P

Friskt satsat, hälften vunnet..

eon

Träfiguren är ju ytterst märklig. För vem och varför? Vad ger den egentligen LEGO?
Om den hade haft händer i trä så hade den nog uppfattats som en eftermarknadsleksak som snyltar på minifigen. Jag tror att de där gula plasthänderna är ett snilledrag av LEGO! De är kopplingen till original-minifigen.
Men varför i trä? En 5:1 fig byggd i LEGO-bitar hade väl varit bättre?

andreaseldh

Citat från: eon skrivet 01 november 2019 kl. 19:22
Men varför i trä? En 5:1 fig byggd i LEGO-bitar hade väl varit bättre?

från år 2000 var senast det fanns som officiellt set. Snyggare versioner har funnits på Ideas, men tyvärr inte kommit upp i tillräckligt många röster.

Det var ganska svårsökt, så jag kan ha fel.

Odidoma

Jag fick lite "ha-begär", vet vi om lederna fungerar?

dalle

https://www.brothers-brick.com/2019/11/01/lego-originals-gallery-opening-and-interview-with-sine-klitgaard-moller-lego-design-director-news/#more-190340


Här kommer mer om träfiguren. Varför den har plasthänder. Och att det har öppnat ett galleri i London för den nya serien.

Magnus den store

Citat från: Odidoma skrivet 02 november 2019 kl. 01:58
Jag fick lite "ha-begär", vet vi om lederna fungerar?

Läste någonstans att bara händerna kunde vridas.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Record

Citat från: Magnus den store skrivet 02 november 2019 kl. 08:06
Citat från: Odidoma skrivet 02 november 2019 kl. 01:58
Jag fick lite "ha-begär", vet vi om lederna fungerar?

Läste någonstans att bara händerna kunde vridas.

Egentligen är den tämligen värdelös, kan tänka mig att det kan funka för dom som vill bemåla den (uppenbarligen) men jag tilltalas inte alls av det, varken måla eller konsten på dom jag sett hittills, blir bara konstigt tycker jag.

För min egen del tyckte jag det var kul med trä, just för att det knyter an till mig och mitt yrkesutövande bla mm
Friskt satsat, hälften vunnet..

BrickMe

#234
Jag letade lite Technic bitar på BL och såg 49283 Technic, Axle and Wire Connector som finns i 4x4 X-treme Off-Roader & Liebherr R 9800.

Någon som vet hur den används? Är det bara en ögla för att ett snöre att löpa i? Än så länge finns bara en bild som inte visar så mycket av den.

Edit:
Hittade svaret på http://www.newelementary.com/2019/04/lego-education-spike-prime-new-elements.html#more
Den teknikbiten används som klämma för platt-kablarna och inte för snören som jag först trodde...
För övrigt tycker jag att Connector Beam 1x3x3 39793 är ett intressant tillskott bland de nya bitarna.


Larry Lars

Har det gröna biltaket ny längd på helslät curved slope?

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Magnus den store

Kom tidigare i år - 42918 med fårrden.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.