Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

History of SNOT

Startat av o0ger, 11 november 2018 kl. 11:48

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Här är min presentation från det skandinaviska eventet i Halmstad 2018 för er som inte kunde närvara.

Presentationen heter "History of SNOT" och jag har försökt sammanfatta utvecklingen av SNOT och hur det har påverkat olika delar av AFOL-Världen.

https://www.swebrick.se/index.php?action=dlattach;topic=13449.0;attach=56999

(Det gömmer sig en ny helgutmaning i presentationen!)

Det skulle vara kul om ni som tog bilder under föreläsningen kunde lägga upp dem här i tråden.

Rättelser:

Sidan 72. Element ID 22885 - Vi har fortfarande samma problem med att det inte finns toleranser i höjdled. Det går att stapla dessa bitar i ett bygge, men mittenbilden och högerbilden leder tyvärr till en del problem.

Sidan 73. Element ID 32952 - Samma som ovan. Biten är exakt 5 plates hög, men har toleranser i sidled. Kan leda till problem på samma sätt som 22885.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BlueBuilder

Grymt bra föreläsning och sammanställning av bitar och tekniker! Den kommer jag absolut använda mig av när jag fastnar i byggen!

perlin

Håller med. En av helgens höjdpunkter!

o0ger

Citat från: perlin skrivet 12 november 2018 kl. 08:22
Håller med. En av helgens höjdpunkter!

Citat från: BlueBuilder skrivet 12 november 2018 kl. 07:41
Grymt bra föreläsning och sammanställning av bitar och tekniker! Den kommer jag absolut använda mig av när jag fastnar i byggen!

Så kul att det var uppskattat!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Riktigt bra presentation. Finns en hel del att lära sig därifrån...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Tack för åhörarkopian. Den var intressant.

En sak som jag tänkt på med 22885 är att plates sitter rätt hårt när 22885 vänds med antistuds mot varandra (sida 72). Det blir en liten, liten kilform och plattan kröks lite grann. Bifogar en överdriven bild. Jag struntar dock i det när jag bygger. Det går alltid att lösa med lite våld. Däremot ser det betydligt värre ut med 32952.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 12 november 2018 kl. 12:57
Tack för åhörarkopian. Den var intressant.

En sak som jag tänkt på med 22885 är att plates sitter rätt hårt när 22885 vänds med antistuds mot varandra (sida 72). Det blir en liten, liten kilform och plattan kröks lite grann. Bifogar en överdriven bild. Jag struntar dock i det när jag bygger. Det går alltid att lösa med lite våld. Däremot ser det betydligt värre ut med 32952.

Det stämmer. Tyvärr. Då har vi fortfarande samma problem med toleranser som tidigare, även om det är en ytterst liten skillnad här.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wolcker

Jag fick privilegiet att lyssna på denna workshop.

Jag fick lära mig mycket och är glad att den var grymt bra, bra upplägg, trots det galna med att ta med alla SNOT-bitar. Det var en nyttigt för mig, tydligen hade jag använt SNOT innan men nu har jag mycket större möjlighet att leka loss med SNOT-tekniker.

Stort tack o0ger för denna workshop!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Edde

Fin presentation! Kul att få vara med på ett hörn när hinge plates kom upp.

o0ger

Citat från: Edde skrivet 12 november 2018 kl. 15:32
Fin presentation! Kul att få vara med på ett hörn när hinge plates kom upp.
Tack! Jag hade inte känt till det där utan dig!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Misa

Mycket bra power point!
Jag hade inte möjlighet att gå på föreläsningen, energin räckte inte.
Men att bara titta igenom presentationsunderlaget gav mycket, blev det flera aha upplevelser och några, ja just det.

Tack!

o0ger

Citat från: Misa skrivet 13 november 2018 kl. 14:36
Mycket bra power point!
Jag hade inte möjlighet att gå på föreläsningen, energin räckte inte.
Men att bara titta igenom presentationsunderlaget gav mycket, blev det flera aha upplevelser och några, ja just det.

Så bra! Det är bara att fråga om du undrar nåt. Det gäller er andra också såklart.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

carlmagnuso

Mycket bra presentation!  :)

dalle

Bra sammanställning av ämnet SNOT. Använde delar av materialet när jag förklarade SNOT för mina ungdomar i Legogruppen med framgång.

jemakrol

Ja, tack för en fantastiskt bra dragning och extra najs med presentationen, den har jag redan tjuvkikat på några gånger.
Inte bara det o0ger, fick blodad tand och har äntligen kommit loss och börjat bygga - förvisso bara digitalt men ändå. Man måste ju börja nånstans så först ut blev några musikaliska bröder från 80-talet och häromdagen en adventsstake.

Så tack för inspiration och tips! <3


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.