Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC november 2018

Startat av Skafte, 06 november 2018 kl. 21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Swebrick Brick Challenge XXII

Regler:   

       
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt fredag 30 november.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 33291 Plate, Round 1 x 1 with Flower Edge (4 Knobs / Petals)



Finns i massor av färger, har apollostud, antistud och lilla lilla hålet samt en intressant struktur på sidorna. Greebles, mikroskala eller något från växtriket? Oändliga möjligheter och dessutom kommer minst en extra per färg i seten. Har du inga alls? Beställ från BL-butikerna som skall till Halmstad!  :)

Lycka till!

Odidoma

Den här hade jag helt missat, intressant bit, då ska jag bara hitta tid.

Odidoma

Här kommer mitt bidrag:


Skafte

Mindre än en vecka kvar nu. Häpp häpp!

Odidoma

Stressa inte, så här goda chanser på att vinna har jag inte haft på länge.

janho

Det blir en röstning i alla fall. Här kommer ett annat bidrag.

Det blev en micro skördetröska...

Microscale harvester

Microscale harvester

Odidoma

Snyggt, nu känns inte vinsten lika självklar längre, långt ifrån..

janho

Citat från: Odidoma skrivet 24 november 2018 kl. 21:15
Snyggt, nu känns inte vinsten lika självklar längre, långt ifrån..

Tack! Men ditt bygge är mycket bättre komponerat och använder månadens bit i mer olika lägen...

Skafte

Hallå ...lå ...lå ...lå?

Det ekar tomt här inne! Men det finns ännu tid - mer än två dygn. Kom igen nu, den har ju till och med varit en bulkbit!

:)

Clarmo

Citat från: Skafte skrivet 28 november 2018 kl. 20:18
Hallå ...lå ...lå ...lå?

Det ekar tomt här inne! Men det finns ännu tid - mer än två dygn. Kom igen nu, den har ju till och med varit en bulkbit!

:)

Lugn nu, jag kommer hinna få upp ett bidrag. Påbörjade ett ikväll, jag har massor av tid till deadline  :D

Clarmo

Här kommer mitt bidrag: "Santa isn't coming home"
Fick idén när jag såg Legos officiella set "Christmas box". Jag bara kände att jag var tvungen att bygga en motpol till den.

Godtfred

Ge inte upp hoppet...


Alida

Då slänger jag in en av mina Brickheadz. Detta är Cleopatra, hon är en del av en större serie Brickheadz som jag har gjort. Samtliga Brickheadz i (den ännu odöpta) serien är mer eller mindre kända (eller ökända) kvinnor i historien.

Skafte

Jamen sådärja, trevligt med några bidrag på sluttampen! Nu har jag en rätt fullspäckad helg på gång, så det är bäst att jag pallrar mig till datorn och snickrar en röstningstråd på en gång. Ses snart!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.