Författare Ämne: [MOD] Lockwood Estate  (läst 339 gånger)

Utloggad General Brick

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 24
[MOD] Lockwood Estate
« skrivet: 06 oktober, 2018 Kl:15.32 »
Sen i augusti har jag hållt på med mitt första stora projekt som AFOL och det kombinerar (och expanderar) två stycken Jurassic world Lockwood estate 75930, till ett stort modulhus. Är nästan klar med exteriören, saknar bara lite slopes och plates i dark red. (Och dbg tiles till trottoaren)

Setet är 40 studs bred och jag valde att behålla den bredden för enkelhetens och byggde på 3 baseplates med 40x32 som total storlek. (I framtiden tänker jag bredda den till 48, så det blir mer kompatibelt med andra hus. )

Originalsetet består av tre våningar, jag lade dock till en vindsvåning genom att höja taket. Jag förstorade även tredje våningen genom att skapa vindsutrymmen där också. Tanken är att när huset byggdes var vindsutrymmen oisolerade och har isolerats under senare renoveringar. Bottenvåningen har höjts med en brick och 2a och 3e våningarna med en plate vardera. Vindsvåningen har höjts med 7 bricks och en plate vid vindskupan och 4 bricks i övrigt.

Insidan är helt tom, men ska bli fullt inrett framöver.

Bottenvåningen, som saknar fönsterrutor, ska vara butikslokal, för antingen 1 eller 2 företag. (Ni får jättegärna komma med förslag för jag har inte kunnat bestämma mig för vad/vilka!)

Via en extern trappa på baksidan kommer man till andra våningen, som utgörs av en bostad. Här ska finnas kök, vardagsrum och ett litet sovrum. Vardagsrumsytan ska inredas med möblerna från Big bang theory setet från Ideas.

Från andra våning går trappan till den tredje. Här kommer det finnas sovrum och toalett.

Via en trappa når man fjärde plan som är en vindsvåning, här finns ett vackert takfönster och här kommer finnas en separat lägenhet med ett rum och kokvrå.

Så det är ju fortfarande WIP :D Förslag för bottenvåningen och förbättringar i övrigt mottages tacksamt! (Och ha i åtanke att jag inte byggt något eget på 10 år)
« Senast ändrad: 06 oktober, 2018 Kl:15.36 av General Brick »

Utloggad General Brick

• Betalande medlem 2018
  • *
SV: [MOD] Lockwood Estate
« Svar #1 skrivet: 06 oktober, 2018 Kl:15.39 »
Här är legosetet för jämförelse

Inloggad dalle

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 3 321
« Svar #2 skrivet: 06 oktober, 2018 Kl:15.46 »
Tycker du har MODat bra!
Om jag skulle komma med något förslag så tycker jag du ska jobba in något dekorativt ovan porten. Det känns lite naket där jämfört med fönstren.

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 6 399
« Svar #3 skrivet: 06 oktober, 2018 Kl:15.58 »
Härligt å se nya AFOLs och sina nya fina MOCs! Välkommen och snyggt mocat

Utloggad General Brick

• Betalande medlem 2018
  • *
« Svar #4 skrivet: 06 oktober, 2018 Kl:16.11 »
Härligt å se nya AFOLs och sina nya fina MOCs! Välkommen och snyggt mocat
Tack och tack!  :)

Tycker du har MODat bra!
Om jag skulle komma med något förslag så tycker jag du ska jobba in något dekorativt ovan porten. Det känns lite naket där jämfört med fönstren.

Tack! Något förslag? Är ju likaledes lite tomt över balkongdörren.

Utloggad General Brick

• Betalande medlem 2018
  • *
« Svar #5 skrivet: 07 oktober, 2018 Kl:08.54 »
Tycker du har MODat bra!

En snygg sköld kanske som skulle kunna sägas vara familjens vapensköld kanske?

Inloggad dalle

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 3 321
« Svar #6 skrivet: 07 oktober, 2018 Kl:09.11 »
Tycker du har MODat bra!

En snygg sköld kanske som skulle kunna sägas vara familjens vapensköld kanske?

Inget dumt förslag. Eller det kan även vara den femkantiga sköldtilen i tan.