Författare Ämne: Månadens MOC Oktober 2018 - arbetstråd  (läst 578 gånger)

Utloggad Myko

• Global Moderator
  • *
  • Global Moderator
  • Antal inlägg: 3 928
Månadens MOC Oktober 2018 - arbetstråd
« skrivet: 09 oktober 2018 kl. 13:29 »
Nya trådar som skapas under Egna byggen / MOCs är automatiskt nominerade till Månadens MOC.

För att manuellt nominera ett bidrag, välj "Citera" på inlägget och kopiera texten, klistra sedan in den i ett svar i den här tråden.

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 8 279
SV: Månadens MOC Oktober 2018 - arbetstråd
« Svar #1 skrivet: 09 oktober 2018 kl. 23:12 »
En ny liten lek på Brickheadz-tema. Kanske litet tidigt ute, men när det ändå blev färdigt tänkte jag att det är lika bra att lägga ut det till allmän beskådan. :) En nyhet jämfört med mitt förra Brickheadz Inzide är att jag denna gång placerat en minifigur (nåja, ett skelett men det går ju att byta ut mot något med mer plast på benen) i en Brickheadz av vanlig storlek. Funderar på om TLG någon gång slagits av denna tanke och i så fall dissat den... :D

Brickheadz Inzide Halloween Cover by Henrik Jansson, on Flickr

Brickheadz Inzide Halloween by Henrik Jansson, on Flickr

Brickheadz Inzide Halloween Backside by Henrik Jansson, on Flickr

Och på Ideas: https://ideas.lego.com/projects/a926dcc8-a437-42b4-b00c-cb223ffb0b7b/comments_tab#content_nav_tabs

Utloggad Jesperrydhog

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Det är jag. Men jag är inte en brandman än.
  • Antal inlägg: 850
« Svar #2 skrivet: 10 oktober 2018 kl. 21:25 »
Försökte med att bygga upp Våxtorp 255-8310 bas 4 brandbil av Lego.

Inloggad andreaseldh

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Andreas Eldh
  • Antal inlägg: 5 353
« Svar #3 skrivet: 30 oktober 2018 kl. 23:15 »
Jag har varit borta från bitarna ett tag så min första MOC när jag kom tillbaka blev något mycket litet, en vätgasmolekyl.

PA300547 by Andreas Eldh, on Flickr

Utloggad Myko

• Global Moderator
  • *
  • Global Moderator
  • Antal inlägg: 3 928
« Svar #4 skrivet: 01 november 2018 kl. 16:52 »
Till Oktober månad har det kommit så bra bidrag att det inte gick att bara utse en vinnare - så denna gång blir det två!

Denna månad utser vi Gideon med Aslan-tempel i Barqa och klosskillen med Brickheadz Inzide Halloween till månadens byggen.

Efter att ha varit oproduktiv ett tag stormar Gideon tillbaka in på MOC-scenen med ett fantastiskt fint bygge till Eurobricks Guilds of Historica. Med ett utsökt öga för detaljer och arkitektur blir Aslan-templet ett värdigt tillskott till staden Barqa.

Klosskillens Brickheadz Inzide-serie är en ypperligt fyndig variant på standard-Brickheadz. Dessa Halloween-figurer är extremt träffsäkra - huga!

- Månadens MOCs -