Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Oktober 2018

Startat av Godtfred, 06 oktober 2018 kl. 08:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Swebrick Brick Challenge XXI

Regler:   

       
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas senast onsdag 31 oktober.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 15064 Appendage Bony Small with Bar

     

En bit med oanade möjligheter... Passa nu på alla att sitta hemma i höstrusket och klossa ihop era bidrag.

LYCKA TILL!

Skafte

Jag värmer upp tråden med ett bidrag som visar ett av bitens uppenbara användningsområden: skelettfingrar.

Tack till eMpTyW för inspirationen!

Stigge72

#2
Jag valde att bygga en insekt som kryper på ett löv.

[EDIT]
Nu ny stadigare bild.

Skafte

Eftersom jag har så mycket att göra inför Swebrick Gotlands utställning på höstlovet så byggde jag ett bidrag till. Jag vet inte riktigt vad det är, kanske en juldekoration från San Victoria? Men vem gillar inte kombon Pearl Gold och Dark Green?

Misa

Den svarta lagunens rosa-monster...är farligare än det ser ut 😉

janho

Mitt i öknen finns en ensam båge. Ibland glöder det på andra sidan. Man säger att där finns en av helvetets porter...


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.