Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Xena & Gabrielle

Startat av Svartkrut, 17 september 2018 kl. 20:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

En av mina favoritserier har varit Xena Warrior Princess och jag har länge tänkt göra något bygge på det temat. I helgen blev det en liten scen med Xena och hennes nära vän och sidekick Gabrielle på väg mot nya äventyr.




Teabox

Snyggt. Väldigt passade bitar till figurerna du har hittat :)

Svartkrut

Citat från: Teabox skrivet 17 september 2018 kl. 21:17
Snyggt. Väldigt passade bitar till figurerna du har hittat :)
Tack. Halva byggtiden gick åt till att leta fram bästa möjliga bitar till figurerna.  :D

eon

Bra känsla på den scenen.

Emma

Mycket snygg växtlighet!

Svartkrut

Citat från: eon skrivet 18 september 2018 kl. 21:15
Bra känsla på den scenen.
Tack.
Citat från: Emma skrivet 19 september 2018 kl. 07:27
Mycket snygg växtlighet!
Tack. Riktigt kul att jobba med växter igen. Var ett tag sedan sist. Kan nog bli något mer framöver. Har några tusen löv som behöver komma ur lådorna...  :P

DanielEss

Awesome! Du har gjort ett fantastiskt jobb med befintliga bitar - vetefasen vad som skulle passa bättre!:)

Kunde inte låta bli att göra en take på Xena eftersom jag har minifigursansikten som hobby... varsågoda! (Ursäkta min relativt usla kamera.)




Warrior Woman som kroppen kommer från HAR kindben, men inte lika magnifika som Lucy. Rätt uppenbart vad inspirationen för den var...:)
Tyvärr hade jag inga såna där tjusiga axelskydd som du fått dit men det funkar någorlunda ändå. Det var frestande att trycka dit armarna från gladiatorn i seri 17 för läderarmbanden, men ville inte bryta i dem för ett litet test...

Keep up the good work! Ska bli spännande se om det blir fler äventyr med dem!

Stigge72

Jag har inte sett särskilt mycket av Xena, och det jag sett var längesedan, men det är en fin scen med snygg vegetation.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.